2
معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

مالکیت ۶۵ درصد نیروگاه‌های برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است

  • کد خبر : 62447
  • 08 آبان 1400 - 19:11
مالکیت ۶۵ درصد نیروگاه‌های برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است
دودابی نژاد با اشاره به حضور پرتعداد شرکت‌های بخش خصوصی در این دوره از نمایشگاه صنعت برق،‌ تاکید کرد: در حوزه تولید برق حرارتی،‌ 381 واحد نیروگاهی توسط بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت است و درحال حاضر عمده نیروگاه‌های بزرگ دارای کمتر از 10 سال عمر، توسط بخش خصوصی اداره و مدیریت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از مالکیت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در نیروگاه‌های حرارتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امیر دودابی نژاد”، با اشاره به اهمیت برگزاری بیست و یکمین دوره نمایشگاه صنعت برق اظهار داشت: بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش خصوصی محور تولید برق است و در حال حاضر بخش عمده برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود که در حدود ۷۰ هزار مگاوات و معادل ۶۷ درصد تولید برق کشور است.
دودابی نژاد با اشاره به حضور پرتعداد شرکت‌های بخش خصوصی در این دوره از نمایشگاه صنعت برق،‌ تاکید کرد: در حوزه تولید برق حرارتی،‌ ۳۸۱ واحد نیروگاهی توسط بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت است و درحال حاضر عمده نیروگاه‌های بزرگ دارای کمتر از ۱۰ سال عمر، توسط بخش خصوصی اداره و مدیریت می‌شود.

 

نیروگاهیان

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و اقدامات صورت گرفته در حوزه نیروگاهی اظهار داشت: در دولت سیزدهم مقرر شده تا ۸۶۴۳ مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط فعالان بخش خصوصی وارد مدار برق کشور شده و زمینه مشارکت بیش از پیش آنها دراین صنعت فراهم گردد.
معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: برای عبور از پیک برق ۱۴۰۱ نیز احداث ۱۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۲۷۹۲ مگاوات به بخش خصوصی واگذار شده که امید است با اتخاذ تدابیر لازم و همراهی همه ارکان مربوطه موانع استمرار و توسعه حضور بخش غیردولتی در این بخش رفع و سرمایه‌گذاران با یک محیط مساعد و جذاب اقتصادی روبرو شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=62447
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.