3
با هدف آمادگی در برابر بحران انجام شد

مانور عملیاتی مقابله با سیلاب در نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 99161
  • 22 اسفند 1401 - 20:41
مانور عملیاتی مقابله با سیلاب در نیروگاه شهید رجایی
هماهنگي و سرعت عمل گروه هاي عملياتي به هنگام وقوع سیلاب،بررسی نقاط ضعف و قوت تیم عملیاتی در زمان وقوع سیلاب و ایجاد هماهنگی بین تیم های عملیاتی در زمان وقوع حوادث، از اهداف پیش بینی شده در اجرای این مانور بود که با موفقیت به دست آمد.

مانور مقابله با سیلاب در نیروگاه شهیدرجایی، با هدف آشنائی با ‏مسیر سیلاب ها و مقابله با ‏سیلاب های احتمالی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علیرضا کیان بخش مدیر امور HSE در تشریح عملیات شبیه سازی مقابله با سیلاب گفت: به دلیل افزایش میزان بارش برف در بهمن ماه ۱۴۰۱ و امکان ذوب شدن برف های کوهپایه های اطراف در زمان بارش باران وجاری شدن سیلاب های فصلی در پایان سال، با توجه به جدول بارش ها در سال های مشابه ، عدم لایروبی رودخانه های اطراف نیروگاه، وجود دو مسیر در اطراف نیروگاه و تلاقی این دو مسیر در جنوب نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین مسیر چاه های تامین آب ، با هدف آمادگی با مدیریت بحران و مقابله باسیل، این مانور برگزار شد.

کیان بخش افزود: با فرض بارش باران از شب قبل و جاری شدن سیلاب در مسیر های منتهی به نیروگاه، تیمهای عملیاتی با خودروهای قرارگاه بخار و سیکل ترکیبی به کانال ضلع جنوب غربی نیروگاه اعزام شدند وبلافاصله با استقرار پمپ های شناور و بنزینی کف کش اقدام به تخلیه، بخشی از آب داخل کانال نمودند.

مدیر امورHSE بیان داشت: مانورعملیاتی مقابله با سیلاب در منطقه جنوب غربی نیروگاه بخار، با هدف آشنائی نفرات با ‏مسیر سیلاب ها و رودخانه های اطراف نیروگاه و چگونگی اجرای عملیات مقابله با ‏سیلاب ها، تست و بررسی انواع پمپ ها، پمپ شناور و ‏دیزل برق ،آشنایی رانندگان با اقدامات اجرائی و عملیاتی در شرایط ‏اضطراری و نحوه ی در مدار قرار دادن انواع پمپ ها،آشنائی بمنظور بکار گیری ‏اتصالات مورد نیاز در لوله کشی پمپ ها و بررسی ‏میزان آمادگی نفرات و تجهیزات عملیاتی بمنظور مقابله با سیلاب های احتمالی ‏انجام شده است.

 

 

نیروگاهیان

هماهنگی و سرعت عمل گروه های عملیاتی به هنگام وقوع سیلاب،بررسی نقاط ضعف و قوت تیم عملیاتی در زمان وقوع سیلاب و ایجاد هماهنگی بین تیم های عملیاتی در زمان وقوع حوادث، از اهداف پیش بینی شده در اجرای این مانور بود که با موفقیت به دست آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99161
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.