6
با حضور تیم واکنش سریع نیروگاه شهید مفتح

مانور منطقه مرکزی ، شمال وزارت نیرو در استان مرکزی برگزار شد

  • کد خبر : 94617
  • 24 دی 1401 - 13:51
مانور منطقه مرکزی ، شمال وزارت نیرو در استان مرکزی برگزار شد
این مانور با فرض وقوع زلزله و آسیب به تأسيسات زير بنايی شركت‌های صنعت آب و برق استان مركزی و با هدف ارزیابی مهارت‌ها و تخصص‌های موجود، ارتقاء هماهنگی درون و برون سازمانی و ارزیابی سيستم‌های نوين، در شرايط اضطراری برگزار شد.

مانور تمرینی، آموزشی صنعت آب و برق کشور در منطقه مرکزی، شمال از سری مانورهای شش گانه وزارت نیرو، روز دوشنبه ۱۹ دی در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، این مانور با فرض وقوع زلزله و آسیب به تأسیسات زیر بنایی شرکت‌های صنعت آب و برق استان مرکزی و با هدف ارزیابی مهارت‌ها و تخصص‌های موجود، ارتقاء هماهنگی درون و برون سازمانی و ارزیابی سیستم‌های نوین، در شرایط اضطراری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مانور یک روزه تیم واکنش سریع نیروگاه شهید مفتح همدان با استقرار در نیروگاه حرارتی شازند به عنوان نیروگاه یاری رسان، وظیفه سرویس، تعمیر و راه اندازی پمپ‌های معیوب ناشی از زلزله را بر عهده داشته است.

 

 

نیروگاهیان

این گزارش می افزاید، بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، با وقوع زلزله، واحد‌های نیروگاه شازند از مدار تولید خارج می‌شوند و خطوط انتقال آب از مخزن بتنی دچار شکستگی و همچنین در منطقه سوخت‌رسانی با بروز نقص در والوهای مخازن مازوت، شکستگی و نشت مازوت و متعاقب آن حریق رخ می‌دهد. با بروز اختلال در عملکرد پمپ‌های آب در پمپ خانه آب آتش نشانی، امکان پشتیبانی تمامی فایر باکس‌ها و هیدرانت‌ها و مهمتر از همه پمپ‌خانه فوم میسر نبوده است.

شایان ذکر است، ارتقاء سطح آمادگی و هم‌افزایی واحدها و بکارگیری تجهیزات عملیاتی تیم های شرکت کننده در این مانور برای مواجه باشرایط اضطراری، افزایش سطح هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و افزایش سطح هماهنگی و همکاری با استان‌های معین درشرایط اضطراری از اهداف تخصصی برگزاری این مانور بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94617
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.