5

مجبور کردن بازنشسته های وزارت نیرو با ابلاغیه بازنشستگی اختیاری

  • کد خبر : 24883
  • 26 اردیبهشت 1399 - 15:30
مجبور کردن بازنشسته های وزارت نیرو با ابلاغیه بازنشستگی اختیاری
وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که نیرو‌های بازنشسته زیادی داشته و به دلیل عدم سخت گیری سال‌های گذشته در بازنشستگی با انباشت مشکلاتی در این حوزه مواجه شد. تفریط گذشته باعث شده وزارت نیرو این روز‌ها با مقوله بازنشستگی، افراطی عمل نماید.

وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که نیرو‌های بازنشسته زیادی داشته و به دلیل عدم سخت گیری سال‌های گذشته در بازنشستگی با انباشت مشکلاتی در این حوزه مواجه شد. تفریط گذشته باعث شده وزارت نیرو این روز‌ها با مقوله بازنشستگی، افراطی عمل نماید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش برق نیوز، وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که نیرو‌های بازنشسته زیادی داشته و به دلیل عدم سخت گیری سال‌های گذشته در بازنشستگی با انباشت مشکلاتی در این حوزه مواجه شد. تفریط گذشته باعث شده وزارت نیرو این روز‌ها با مقوله بازنشستگی، افراطی عمل نماید.

از سال گذشته شرایطی برای اجبار کارکنان به بازنشستگی وضع شد که در مهمترین آن به محض اینکه فردی به سابقه سی سال می‌رسید ردیف مدیریتی ایشان را گرفته و مزایایی رفاهی وی را حذف و به شکلی با آن برخورد میشد تا خود درخواست بازنشستگی نماید که البته پیاده سازی این امر به صورت تبعیض آمیز اعمال شده و کم نداریم مدیران و کارکنانی که در این مورد مستثنی شده اند.

چندی قبل اردکانیان در نامه‌ای به رئیس جمهور توضیح داد: وزارت نیرو در پایان سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور نسبت به بازنشستگی حائزین شرایط بازنشستگی با اختیار دستگاه اقدام کرده، در حالی که تا پیش از آن تعداد بازنشستگان نزدیک به صفر بوده است (تورم کارکنان بازنشسته وزارت نیرو تا قبل از ۹۸ شد).

این اقدام اردکانیان که رئیس جمهور از آن به اقدام ابتکاری یاد کرد منجر به بازنشستگی ۳۲۵۹ نفر در سال‌های ۹۸-۹۷ شده که بیشترین تغییر به نسبت در سطوح مدیریتی این وزارتخانه شامل مدیران ارشد، میانی و پایه اتفاق افتاده است.

نیروگاهیان

تایید روحانی باعث شد وزارت نیرو بخشنامه جدیدی را در تاریخ ۹۹/۲/۷ ابلاغ نماید تا کسانی که بالای ۶۰ سال دارند مشمول دریافت هیچگونه خدمات اضافی نشوند که متن کامل آن در زیر قابل مشاهده است.

این ابلاغیه موجب می‌شود فرد بازنشسته متضرر گردد، زیرا بدون خدمات اضافی میزان بیمه بازنشستگی به رقم سال‌های قبلتر باز می‌گردد. اگر فرد بخواهد بلافاصله خود را بازنشسته نماید پانزده درصد افزایش حقوق سال ۹۹ تامین اجتماعی شامل حال ایشان نخواهد شد و اگر به کار ادامه دهد ضرر بیشتری را متحمل می‌شود.

تاریخ اجرای بخشنامه ۹۹/۱/۱ تعیین شده که البته عجیب است، زیرا حداقل برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت کارکنان بازنشسته فعالیت خود را انجام داده و در فروردین نیز مبلغ ان را دریافت کرده اند. تاریخ ابلاغ نامه به شرکت‌های تابعه ۹۹/۲/۲۰ بوده و اضافه کاری مندرج در فیش حقوقی مربوط به ماه قبل می‌باشد که عملا موجب شده تا بازنشسته‌ها در عمل انجام شده قرار گیرند. به نظر می‌رسد بخشنامه با عجله تهیه شده باشد چراکه میتوانست ضمن تاکید بر بازنشستگی مهلت منطقی به کارمندان واجد شرایط دهد.

وزارت نیرو به دلیل استخدام بیش از حد در سال‌های گذشته و به ویژه دولت‌های احمدی نژاد با تورم نیروی کار مواجه بوده طوری که حتی سازمان اداری استخدامی کشور اجازه استخدام‌های جدید را به این وزارتخانه نداده است. بازنشسته‌های وزارت نیرو که به اختیار خود نرفتند حالا با ابلاغیه بازنشستگی اختیاری وزارت نیرو مجبور به رفتن شده اند، ولی به این شیوه اجباری بازنشستگی اختیاری معترضند.

ابلاغیه شرایط بازنشستگی اختیاری وزارت نیرو را می توانید در ادامه دانلود نمایید.

متن ابلاغیه

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24883

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.