6
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست خانه ملت پیشنهاد کرد:

محاسبه هزینه آب بهای مشترکان به صورت پلکانی/ اعمال سیاست‌های تنبیهی برای مشترکان پرمصرف آب

  • کد خبر : 89472
  • 18 آبان 1401 - 0:17
محاسبه هزینه آب بهای مشترکان به صورت پلکانی/ اعمال سیاست‌های تنبیهی برای مشترکان پرمصرف آب
"علیرضا عباسی" ضمن استقبال از اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی بر قطع آب مشترکان بدمصرف، گفت: لازم است در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی برای ساماندهی و کاهش مصرف آب در بین مشترکان، هزینه آب سایر مشترکان نیز به‌صورت پلکانی محاسبه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن پیشنهاد محاسبه هزینه آب بهای مشترکان به صورت پلکانی گفت: هم اکنون ۲۰ درصد از مشترکان آب کشور، بیشتر از سطح متوسط تعیین شده، آب مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری ایسنا، “علیرضا عباسی” ضمن استقبال از اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی بر قطع آب مشترکان بدمصرف، گفت: لازم است در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی برای ساماندهی و کاهش مصرف آب در بین مشترکان، هزینه آب سایر مشترکان نیز به‌صورت پلکانی محاسبه شود.
وی افزود: بر این اساس مشترکانی که از میزان تعیین شده مصرف منطقی، آب کمتری مصرف کنند، مشمول پرداخت آب‌بها نشوند و در عین حال با اعمال سیاست‌های تنبیهی، آب شهری مشترکانی که مصرف بیشتری از میزان منطقی تعیین شده داشته باشند، قطع شود.

 

 

نیروگاهیان

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان این مطلب که ۲۰درصد مشترکان بیش از سطح متوسط تعیین شده آب مصرف می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مشترکان آب در سطح کشور کمتر از حد متوسط یا برابر با حد متوسط تعیین شده آب مصرف می کنند، اما ۲۰ درصد باقی مانده بسیار بیشتر از سطح متوسط تعیین شده آب مصرف می‌کنند، می‌توان گفت آب مصرفی این ۲۰ درصد مشترک پر مصرف، نزدیک به ۴۰ درصد کل مشترکان آب کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89472
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.