3

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در حاشیه افتتاح پست فیروز بهرام تاکید کرد؛ همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در ۶ پروژه

  • کد خبر : 86007
  • 25 شهریور 1401 - 17:31
مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در حاشیه افتتاح پست فیروز بهرام تاکید کرد؛ همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در ۶ پروژه
در پست فیروز بهرام ۴ ترانس ۵۰۰ مگاولت‌آمپر وجود دارد و این پست یکی از مهم ترین پست های شرکت برق منطقه ای تهران است که بارحدود یک و نیم میلیون مشترک از اهالی جنوب غرب تهران را تامین مي‌كند.

مصاحبه با مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران

بازدید امروز شما با چه هدفی صورت گرفت؟

در پست فیروز بهرام ۴ ترانس ۵۰۰ مگاولت‌آمپر وجود دارد و این پست یکی از مهم ترین پست های شرکت برق منطقه ای تهران است که بارحدود یک و نیم میلیون مشترک از اهالی جنوب غرب تهران را تامین می‌کند.
در سال گذشته پست فیروزبهرام دچار یک حادثه‌ای شد و ترانس مذکور از بین رفت. طی یک کار جهادی از دی سال گذشته کار تعمیر ترانس شروع شد و قبل از اوج بار تابستان، این ترانس روی مدار قرار گرفته و توانسته کمک خیلی زیادی به تامین بار پست‌های اطراف این منطقه داشته باشد، طوریکه ما توانستیم دوره اوج بار امسال را به صورتی تامین کنیم که مردم دچار خاموشی نشوند.

با توجه به اینکه تجهیزاتی که در این پست موجود است به نظر فرسوده می‌آید شما چه تصمیماتی درخصوص بازسازی اتخاذ کرده‌اید؟
پست فیروز بهرام یکی از پست‌های قدیمی ما است، در واقع این پست در طرح بهینه‌سازی هم قرار دارد و با توجه به اینکه از اوج بار تابستان عبور کرده‌ایم، بهترین فرصت است تا تاسیسات پس فیروزبهرام از جمله کلیدها، ترانسفورماتورها در دست باز سازی قرار بگیرد.

امسال برخلاف سال گذشته شاهد خاموشی‌ها نبوده‌ایم علت اصلی این موضوع چیست؟

خوشبختانه امسال با توجه به اینکه یک هماهنگی کامل و جامع در سطح کل وزارت نیرو داشتیم در بخش تولید، انتقال و توزیع برق توانستیم مدیریت خوبی را درخصوص اوج بار انجام دهیم، در بخش صنعت هم توانستیم عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم .
در واقع مدیریت مصرف‌هایی که به بخش صنعت اعلام می‌شد، یک روز در هفته بود و اکثر صنایع با اطلاع قبلی که داشتند این روز را به روز تعطیل خود انتقال می‌دادند و عملا صنایع ما خاموشی خاصی نداشتند و کنترل بار، اعلام مدیریت مصرف باعث شد که کمترین خاموشی را در بخش خانگی داشته باشیم. خوشبختانه جز موارد خاص که به صورت اتفاقی پیش می‌آمد امسال خاموشی از پیش تعیین شدهای نداشتیم. با توجه به تدابیر اندیشیده شده در وزارتخانه ما شاهد عملکرد بهتری در سال آینده خواهیم بود.

 

نیروگاهیان

تاثیر به مدار آمدن این ترانس در شبکه چیست؟

پست فیروز بهرام یکی از ۵ پست مهم برق منطقه تهران محسوب می‌شود که در واقع ۶ پست ۲۳۰ کیلوولت از آن تغذیه می‌کند و توان تولیدی در نیروگاه رودشور و پرند به داخل شهر تهران را مهیا می‌کند.
به همین منظور از دست دادن یکی از این ترانس‌ها می‌توانست در حوزه تولید برق تاثیر بسیار منفی داشته باشد، اما با آمدن این ترانس که ظرفیت این پست را که نزدیک به ۲۰۰۰ مگاولت‌آمپر بود تکمیل کردو توانستیم نیروگاه‌ها را به شهر تهران منتقل کنیم و خاموشی خانگی نداشته باشیم.

چه میزان از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است؟

خوشبختانه در تعمیر این ترانس کاملا از توان داخلی استفاده شده است و یکی از شرکت‌های تعمیراتی شرکت برق منطقه‌ای تهران این ترانس را تعمیر کرده و ما توانستیم در طی یک مدت زمان کوتاه کمتر از چهار ماه دقیقا قبل ورود به پیک تابستان این ترانس را وارد مدار کنیم.

لطفا درخصوص چالش‌ها و مشکلات راه اندازی این ترانس توضیح دهید.

اولین مشکل و چالشی که با آن روبرو بودیم روش انعقاد قرارداد بود، که ما سعی کردیم با روش‌های سریع این مشکل را حل کنیم. هماهنگی خوبی با چندین شرکت تعمیراتی داشتیم چرا که پیمانکاران به صورت سه شیفت روی بخش‌های متنوع این ترانس که در اثر آتش‌سوزی سال گذشته از بین رفته بود کار می‌کردند تا بتوانند ترانس را قبل پیک بار تابستان روی مدار بیاوردند.

در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان چه تصمیماتی اتخاذ کرده‌اید؟

خوشبختانه امسال از ظرفیت‌های قانونی برای تولید برخوردار هستیم تا بتوانیم حدود ۶ پروژه که تا پیش از این به صورت داخلی انجام نمی شد را برای اولین بار با کمک شرکت‌های دانش بنیان تولید کنیم، که این موضوع حرکت نوآورانه‌ای در این صنعت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=86007
  • نویسنده : مهدي خانميرزائي
  • ارسال توسط :
  • منبع : شرکت برق منطقه‌اي تهران (تابش)

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.