2
به منظور آشنایی با چالشهای تولیدبرق:

مدیرکل دادگستری استان مازندران از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد

  • کد خبر : 132847
  • 16 خرداد 1403 - 12:59
مدیرکل دادگستری استان مازندران از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد
مدیرکل دادگستری استان مازندران با هدف آشنایی با ظرفیت ها و چالشهای تولید انرژی از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه نکا، مدیرکل دادگستری استان مازندران با هدف آشنایی با ظرفیت ها و چالشهای تولید انرژی از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد.
در حاشیه این بازدید و در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی چالش ها و محدودیت های تولید نیروگاه بررسی و بر ارتقاء آمادگی واحدها برای پایداری تولید و تأمین برق مورد نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان تأکید شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اشاره به قدمت بهره برداری از واحدهای نیروگاه نکا گفت: واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می شوند، لذا بدلیل گذشت ۴۵ سال از عمر واحدها و فرسودگی گسترده تجهیزات، توان تولید واحدها کاهش یافته که بازیابی آن مستلزم بازسازی و نوسازی است و با توجه به هزینه به مراتب نازلتر، بازیابی توان نیروگاه در مقایسه با ساخت نیروگاه جدید، لازم است که وزارت نیرو نگاه حمایتی ویژه تری به این موضوع داشته باشد.

نوراله ادبی فیروزجائی از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالشهای اساسی صنعت برق یاد کرد و افزود: به گواه آمار مصرف برق کشور ما در مقایسه با استاندارد جهانی بسیار بالاست و در صورت عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه برق با هزینه بالا و سختی زیادی تولید و به آسانی مصرف میشود، افزود: در ۸ ماهه گذشته در راستای ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی و عبور از پیک مصرف تابستان با تلاش شبانهروزی همکاران ۱۴ برنامه تعمیراتی در واحدها به اجرا درآمد.

سپس مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی ضمن تقدیر از خدمات کارکنان نیروگاه نکا برای پایداری تولید و حفظ آمادگی واحدها گفت: ثمره شیرین تولید برق به آسایش و رفاه مردم منتهی می شود که محصول تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان این صنعت فاخر است.

محمدرضا عابدی در ادامه با اشاره به ناترازی ۲ هزار و هفتصد مگاواتی تولید و تقاضای مصرف استانهای مازندران و گلستان در تابستان افزود: در زمان پیک مصرف تابستان مصرف برق مازندران بویژه در مناطق غرب بدلیل مهمانپذیر بودن به شدت افزایش می یابد و با توجه به ثبت رکورد ۵ هزار دویست مگاواتی سال گذشته و روند افزایشی تقاضا در سالهای اخیر پیشبینی میشود که امسال این عدد به ۵۷۰۰ مگاوات برسد.

وی ادامه داد: در سالهای آتی بخشی از این ناترازی با اجرای طرح توسعه نیروگاه نکا و رفع مشکل خط انتقال نیروگاه کاسپین نوشهر تأمین میشود ولی کافی نیست و برای فائق آمدن بر مشکل باید راهکاری دیگری مثل اجرای طرح خود تأمینی و نصب نیروگاه های مقیاس کوچک در شهرکهای غرب استان اجرا گردد.

در پایان مدیرکل دادگستری استان مازندران نیز با تقدیر از زحمات شبانه روزی کارکنان نیروگاه نکا و تأکید بر تولید و تأمین پایدار انرژی برق، گفت: امروزه زندگی مردم به شدت به برق وابسته است و به همین دلیل تقاضای مصرف هم به شدت رو به افزایش است و هرگونه کمبود، اختلال و نوسان در تولید برق برای شهروندان و بویژه شرکتهای تولیدی مشکل و خسارت ایجاد می کند، لذا انتظار داریم که متولیان امر به موازات تلاش برای تولید برق، اهتمام بیشتری هم به بروزرسانی تجهیزات و بهره گیری از تکنولوژیهای جدید داشته باشند تا برق با هزینه کمتری تولید شود.

عباس پوریانی در ادامه افزود: استفاده از سوخت گاز برای واحدهای بخار نیروگاه یکی از راهکارهای قابل توجه در راستای کاهش میزان آلایندگی و خسارات است و نیاز است مدیران دولت در استان به این مساله ورود کنند تا مشکلات مردم قدری مرتفع شود.

پوریانی و همراهان همچنین از روند پیشرفت کار پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار نیروگاه بازدید کردند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132847

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.