3

مدیریت انرژی راهی برای رسیدن به شهر هوشمند است

  • کد خبر : 24330
  • 21 اردیبهشت 1399 - 18:22
مدیریت انرژی راهی برای رسیدن به شهر هوشمند است
همزمان با بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیدار و گفت و گو با رییس دانشگاه، قرارداد همکاری و استقرار مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز نوآوری کیش به امضا رسید. شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی اینترنت اشیاء (IoT) برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و سپس از این اطلاعات برای مدیریت منابع و خدمات شهری استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه امیرکبیرگفت: با کاهش درصدی از هزینه آب و برق و مدیریت انرژی در جزیره کیش می‌توان به شهر هوشمند رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،همزمان با بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیدار و گفت و گو با رییس دانشگاه، قرارداد همکاری و استقرار مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز نوآوری کیش به امضا رسید.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی رییس دانشگاه پس از امضای تفاهم نامه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شهر هوشمند، خانه هوشمند و روشنایی شهر را در مدیریت هوشمند انرژی دانست و افزود: با کاهش حداقل ۱۵ درصدی هزینه آب و برق در منطقه آزاد کیش می توانیم هزینه مصرف انرژی را مدیریت کنیم و این منطقه بهترین پایلوت برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار است.

نیروگاهیان شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی اینترنت اشیاء (IoT) برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و سپس از این اطلاعات برای مدیریت منابع و خدمات شهری استفاده می‌شود. این فرایند شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت ترافیک خودروها و سیستم‌های حمل و نقل، نیروگاه‌های برق، تأسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، کشف جُرم، سیستم‌های اطلاعاتی، مدارس، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی، آنالیز و پردازش می‌شوند.

ایده شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیاء (IoT) است. فناوری شهر هوشمند به مسوولان شهر اجازه می‌دهد به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری تعامل برقرار کنند و بتوانند به راحتی آنچه را اتفاق می‌افتد و در حال تحول است، پایش کنند.

غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در بازدید از ساختمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در برج صدف از نرخ گذاری زمین برای واگذاری به دانشگاه های مستقر در جزیره کیش بر اساس ضوابط و چارچوب های قانونی خبر داد و گفت: حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در جزیره کیش از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جریان بهره گیری از کنتور هوشمند این دانشگاه با شبکه نوآور که از جمله شبکه‌های ارزان قیمت برای هوشمندسازی اینترنت اشیاء استفاده می‌شود، قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر زمان استفاده بهینه و کاهش هزینه‌های انرژی را با بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند مدیریت کرده است، اظهار داشت: اولویت نخست در مصرف انرژی بهره گیری از ظرفیت‌های هوشمندسازی است.
مظفری به امضای تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و گروه مپنا برای احداث نیروگاه به ‌همراه آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات اشاره کرد و افزود: تامین کمبود آب و برق در منطقه آزاد کیش با احداث این نیروگاه تحقق می‌یابد. پس از مذاکره‌ با بخش خصوصی می توانیم موضوع هوشمندسازی را در این نیروگاه عملیاتی کنیم.
مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش نیز در سخنانی با تاکید به توجه ویژه به جزایر کشور و لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مناطق گفت: مرکز نوآوری کیش با محوریت محصولات فن‌آوری در حوزه دریا، ساحل، تفریحات دریایی و گردشگری دریایی می‌تواند فعالیت تخصصی داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24330

ثبت دیدگاه

  1. کاش می شد تمام شهرهای ایران با مدیریت مصرف انرژی هوشمند می شدند.و فقط کیش مد نظر نبود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.