0
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین: با انجام ۵۵۵ روز تعمیرات این نیروگاه با تمام توان و آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان است .

  • کد خبر : 133342
  • 23 خرداد 1403 - 9:37
مدیر عامل نیروگاه  شهید رجایی قزوین: با انجام ۵۵۵ روز تعمیرات این نیروگاه با تمام توان  و آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان است .

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد اظهار داشت: با گذشت بیش از ۳۲ سال از عمر نیروگاه شهیدرجایی این نیروگاه همانند روز اول انرژی […]

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد اظهار داشت: با گذشت بیش از ۳۲ سال از عمر نیروگاه شهیدرجایی این نیروگاه همانند روز اول انرژی الکتریکی تولید می کند و گام های مهمی در زنجیره تامین انرژی الکتریکی برداشته شده است.
وی تصریح کرد : نیروگاه شهیدرجایی نقش مهم،کلیدی و اساسی در پایداری شبکه سراسری برق در کشور دارد، و برق بیش از ۳میلیون نفر را تامین می کند. توان الکتریکی تولید شده در این نیروگاه همانند سایر مولد های انرژی، وارد شبکه سراسری شده و از طریق مصرف کنندگان و ذینعان مورد استفاده قرار میگیرد. این نیروگاه سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی برای آمادگی کامل واحد های سیزده گانه را برنامه ریزی و اجرا می نماید .
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی یادآور شد: میزان تولید برق در اردیبهشت ماه امسال ۱۶ درصد و همچنین در دوماهه نخست امسال هم بیش از ۹درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این شرکت درحال حاضر با آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان می باشد.
وی ضمن گرامیداشت زحمات شهدای خدمت، در خصوص فعالیت های دولت سیزدهم در حوزه صنعت برق گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون با اهتمام ویژه دولت سیزدهم ، در راستای کاهش ناترازی تولید ومصرف برق ، ۹۱۴۷ مگاوات به ظرفیت شبکه تولید اضافه شده که حاصل کار و تلاش دلسوزانه همکاران این صنعت می باشد .
موتابها توسعه نیروگاه ها را از دیگر سیاستهای دولت دانست و افزود: در حال حاضر ۲۲هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و نیروگاه حرارتی در حال ساخت ونصب است که به مرور آن ها وارد مدار خواهند شد.
وی بابیان اینکه با مدیریت مصرف می توان از تابستان ۱۴۰۳ هم همانند تابستان گذشته با موفقیت عبور کرد، تصریح کرد: اگر ما مصرف برق را مدیریت کنیم در واقع می توان گفت در مصارف آب و برق و انرژی مدیریت و صرفه جویی انجام داده ایم.
گفتنی است : در ادامه داراب بیرانوندی ، منصور ستوده و یوسف اینانلو مدیران عامل شرکتهای آبفا، آب منطقه ای، توزیع برق و برهانی مدیرعامل شرکت انتقال برق زنجان توضیحاتی در خصوص مدیریت مصرف آب و برق ، لزوم فرهنگسازی در مصرف و موضوعات و مشکلات مترتب در حوزه آب و برق استان توضیخاتی ارائه نمودند.
نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133342

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.