5
در مراسمی با حضور استاندار اردبیل؛

مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان در اردبیل آغاز شد

  • کد خبر : 42362
  • 16 بهمن 1399 - 19:45
مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان در اردبیل آغاز شد
"اکبر بهنامجو" استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه، احداث سدهای مخزنی عمارت، تازه‌کند، احمد بیگلو، بفراجرد، عنبران و شبکه‌های آبیاری و زهکشی بزرگ خداآفرین، سبلان، احمدبیگلو، گیوی و طرح‌های آبرسانی شرب نمین، عنبران، مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و تصفیه‌خانه آب شرب خلخال را از جمله طرح‌های مهمی ذکر کرد که در توسعه استان سهم بسزایی دارد.

عملیات اجرایی مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان در استان اردبیل با اختصاص ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اکبر بهنامجو” استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه، احداث سدهای مخزنی عمارت، تازه‌کند، احمد بیگلو، بفراجرد، عنبران و شبکه‌های آبیاری و زهکشی بزرگ خداآفرین، سبلان، احمدبیگلو، گیوی و طرح‌های آبرسانی شرب نمین، عنبران، مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و تصفیه‌خانه آب شرب خلخال را از جمله طرح‌های مهمی ذکر کرد که در توسعه استان سهم بسزایی دارد.
وی تحقق طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب استان را عامل اصلی رشد و توسعه استان دانست و بیان کرد: اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال با وجود وضعیت مالی کشور کاری بزرگ و ارزشمند است که با انجام آن ، شاهد تامین منابع آب مناسب برای شبکه آبیاری مغان و افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

 

 

نیروگاهیان

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان اظهارکرد: اجرای این طرح با وضعیت مالی فعلی کشور با همت وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل کار ماندگاری است که در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.
عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز گفت: با اجرای این پروژه، تامین آب حدود ۹۰ هزار هکتار کشت‌های اول و دوم در اراضی پایاب شبکه آبیاری و زهکشی دشت مغان و تامین آب صنایع و شرب و خدمات در چهار شهرستان اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی‌مغان تسهیل می‌شود.
وی هدف از اجرای این پروژه را  تثبیت و حفاظت از رودخانه ارس در بالادست سد انحرافی میل و مغان، جلوگیری از پیشروی رودخانه به سمت ساحل، حفظ رژیم جریان آب طبیعی در رودخانه ارس و بازگرداندن آب به مجرای اصلی رودخانه و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مغان و میل در ایران و جمهوری آذربایجان دانست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: از اهداف دیگر این پروژه پایداری دیواره‌های هدایتی جریان آب رودخانه ارس، جلوگیری از فرسایش و تخریب این دیواره‌ها و تسهیل آبگیری شبکه‌های آبیاری و زهکشی مغان و میل می‌باشد تا با اجرای آن جریان آب به شکل صحیح به آبگیرهای این سدها هدایت شود.
جنگی مرنی گفت: تاکنون برای طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور اختصاص یافته است.
مقصود علی اکبری نیاری، نماینده مجری طرح مرمت و بازسازی شبکه آبیاری و زهکشی میل و مغان نیز در این آیین گفت: عملیات فنی تقریبی در این پروژه شامل ۷۳۰ هزار مترمکعب لایروبی جزایر رسوبی، ۱۱۰ هزار مترمکعب ایجاد دایک سنگی و ۲ هزار مترمکعب عملیات بتنی خواهد بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42362
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.