2

مرور اهمیت مدیریت مصرف برق و خانواده در هفته مدیریت مصرف

  • کد خبر : 106095
  • 02 تیر 1402 - 16:50
مرور اهمیت مدیریت مصرف برق و خانواده در هفته مدیریت مصرف
مدیرعامل شرکت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به آغاز هفته مدیریت مصرف برق همزمان با آغاز ایام گرم سال این هفته را فرصتی برای مرور اهمیت مدیریت مصرف برق و صرفه جویی در خانواده عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان سید محمد حسینی نژاد در سومین جلسه کاهش پیک و مدیریت مصرف سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون بهره وری انرژی ساتبا و دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و برق و انرژی وزارت نیرو و جمعی از معاونین و همکاران شرکت برگزار گردید گفت: با فرارسیدن فصل تابستان و ایام گرم سال، صرفه جویی اهمیت بسیاری می یابد، از همین هفته نخست تابستان (یکم تا هفتم تیر ماه) هفته صرفه جویی نام گذاری شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز اول با عنوان مدیریت مصرف برق و خانواده افزود: این فرصت بهترین بهانه است که با انجام راه کارهای ساده مدیریت مصرف برق در خانواده علاوه بر کمک به کاهش پیک بار بتوانیم به صورت عملی از پاداش هایی که برای صرفه جویی از سوی وزارت نیرو برنامه ریزی شده است استفاده نماییم.

حسینی نژاد افزود: دریافت پاداش به گونه ای است که چنانچه متوسط مصرف ماهیانه یک مشترک در مناطق عادی، در دوره سال گذشته برابر ۴۷۰ کیلوساعت و در همین دوره سال جاری برابر ۱۴۰ کیلووات ساعت باشد، می تواند در پایان دوره بالغ بر ۴ میلیون ریال پاداش دریافت نماید که این مبلغ می تواند قابل توجه باشد.

وی افزود: این مبلغ می تواند برای مناطق گرمسیری که در استان و شهرستان های گرمسار و آرادان را شامل می شود افزایش بیشتری به نسبت مناطق عادی داشته باشد.

در ادامه معاون بهره وری انرژی ساتبا بیان دانست: عمدتاً در ایام پیک وسایل سرمایشی در کشور وارد مدار شده و به طبع آن وزارت نیرو برنامه گسترده ای را در رابطه با کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی به انجام رسانیده تا بتواند به صورت پایدار و نه به صورت کوتاه مدت از ناترازی تولید و مصرف بکاهد.

پیغمبر زاده تصریح کرد: یکی از روش های موثر در کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی کولر آبی، استفاده از موتور های جدید با تکنولوژی ساختBIDC بوده که حتی قابلیت تعویض موتورهای فعلی کم بازده با آنها در حال حاضر وجود دارد.

 

 

دبیر کارگروه مدیریت تقاضا، برق و انرژی وزارت نیرو با عنوان اینکه این نوع کولرها قابلیت تعویض با اسپیلت های موجود بدون تغییر در محدوده آسایشی کولرهای گازی محیا می کنند را دارند افزود: حذف دو دستگاه کولر گازی با مصرف میانگین شش هزار وات و جابه جایی آنها با کولرهای تکنولوژی BIDC می تواند تا ۹۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق را به همراه داشته باشد و مشترکین برق علی الخصوص در بخش خانگی با رعایت این موضوع می‌توانند از پاداش های وزارت نیرو در سال جاری بهره مند گردند.

وی ادامه داد: در زمینه روشنایی و لامپ های روشنایی در منازل نیز اقدامات خوبی در شرکت ساتپا صورت پذیرفته است و استاندار موجود که بیش از ده سال بازنگری نشده بوده است، مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد در مبحث لامپ، استانداردهای E , D,C,Bاز برچسب انرژی های حذف شده است و این اقدام به این معنی است که در کشور تمامی لامپ های پرمصرف چه در بخش خانگی و چه در بخش روشنایی معابر از چرخه تولید حذف خواهند شد.

وی به ابتکار ذخیره سازی برق در آسانسور ها اشاره نمود و عنوان داشت: استاندارد جدید آسانسورها به گونه ای خواهد بود که این دستگاه ها در آسانسورهای ساختمان ها اجباری بوده و کمک شایانی به کاهش پیک بار خواهد داشت.

معاون بهره ‌وری انرژی سایپا در پایان به اهمیت استفاده از کولرهای BIDC تاکید داشت و بیان نمود: با توجه به اینکه سالانه بیش از یک میلیون کولر آبی وارد چرخه مصرف برق شده و نزدیک به ۷۰۰ هزار موتور کولرهای قدیمی از طریق ترمیم سیستم سیم پیچ به مدار باز می‌گردند، جلوگیری از تولید کولرهای قدیمی می تواند بیش از نیمی ناترازی های ایام گرم سال جلوگیری نماید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106095

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.