2
با حضور وزیر نیرو در شهرستان بیرجند؛

مرکز دیسپاچینگ و هوشمندسازی آب و فاضلاب خراسان جنوبی افتتاح شد/ اتکا به دانش بومی در فرایند ساخت مرکز دیسپاچینگ و کنترل هوشمند

  • کد خبر : 92489
  • 25 آذر 1401 - 22:17
مرکز دیسپاچینگ و هوشمندسازی آب و فاضلاب خراسان جنوبی افتتاح شد/ اتکا به دانش بومی در فرایند ساخت مرکز دیسپاچینگ و کنترل هوشمند
این مرکز به منظور پایش، کنترل و مدیریت فرآیند تامین تا توزیع آب شرب با استفاده از مدل هیدرولیکی و الگوریتم‌های بهینه سازی و هوش مصنوعی با سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در سطح تاسیسات استان و به صورت کامل با اتکا به دانش بومی به بهره‌برداری رسید.

مرکز دیسپاچینگ و هوشمندسازی آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این مرکز به منظور پایش، کنترل و مدیریت فرآیند تامین تا توزیع آب شرب با استفاده از مدل هیدرولیکی و الگوریتم‌های بهینه سازی و هوش مصنوعی با سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در سطح تاسیسات استان و به صورت کامل با اتکا به دانش بومی به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، به منظور راهبری دقیق و بهینه تاسیسات در این مرکز، برای اولین بار از سیستم هوش مصنوعی جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی تاسیسات، پایداری شبکه توزیع، پیش‌بینی رفتار شبکه و صحت سنجی داده‌ها استفاده شده است.

 

 

نیروگاهیان

همچنین در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ ایستگاه تامین، انتقال و توزیع آب شرب (بیش از ۸۰ درصد تاسیسات آبفای استان) در مرکز دیسپاچینگ خراسان جنوبی رصد و مدیریت می‌شود که دستیابی به این هدف در سه بخش جداگانه اعم از تجهیزات تله متری و مانیتورینگ به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال، زیرساخت ارتباطی به ارزش ۲۶ میلیارد ریال و سامانه هوشمند بهره‌برداری به ارزش ۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفت.

گفتنی است، فرایند ساخت و فعال سازی این مرکز که تسهیلات آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شد، به صورت کامل توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی پیاده سازی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92489
  • نویسنده : آرش خداپرست
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.