3

مرکز پایش توزیع و مصرف برق در استان فارس به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 27666
  • 04 تیر 1399 - 12:08
مرکز پایش توزیع و مصرف برق در استان فارس به بهره برداری رسید
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت بار، هوشمند سازی لوازم اندازه گیری دارای مزیت های متعددی می باشد که از جمله می توان به شناسایی موارد مشکوک به تخلف و دستکاری اشاره کرد.

همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مرکز پایش توزیع و مصرف نیروی برق استان فارس، با حضور وزیر نیرو در قالب هشتمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازایرنا،احمدرضا خسروی مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از جمله شرکت های پیشرو در زمینه عملکرد مثبت اوج بار طی ۵ سال اخیر بوده است.

خسروی افزود: این شرکت در سال گذشته با مجموع عملکرد ۶۶۴ مگاواتی معادل یک نیروگاه مجازی ۹۰۰ مگاواتی به میزان ۳۶ درصد از عملکرد شرکت های توزیع و حدود ۲۰درصد از کل کشور را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه عملکرد این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، افزود: این نتایج در قالب اخذ تفاهم نامه با ۲۷ هزار مشترک به دست آمد که برای اولین بار در سال جاری تفاهم نامه ها به صورت الکترونیکی و درقالب یک اپلیکیشن بومی شرکت انجام شد.

خسروی، میزان عملکرد مدیریت بار شرکت در هفته جاری را ۳۷۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: این عملکرد متاثر از راهبری مناسب شرکت توانیر، همدلی و انسجام مدیران صنعت برق استان، تلاش جمعی همکاران، مشارکت مشترکین و البته حمایت مسئولین محلی به ویژه استاندار ، فرمانداران و دادستان های همراه استان بوده است.مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار کنتور در سطح استان فارس جهت مصارف بزرگ نصب شده است که توانسته دستاوردهای مطلوبی را به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول، کنترل دقیق و مدیریت بار در بخش های مختلف را از مزیت های مهم و برجسته بستر هوشمند سازی و نصب کنتورهای فهام برشمرد و اضافه کرد: در بخش کشاورزی که سه درصد مشترکین این شرکت به میزان ۵۰ درصد مصرف انرژی و عمده بار شرکت را دارند، با اخذ تفاهم نامه حدود ۳۵۰ مگاوات مدیریت بار انجام شده است.

وی یادآورشد: در بخش صنعتی، با اجرای طرح های ذخیره عملیاتی و مولدهای خودتامین حدود ۱۰ مگاوات و در بخش اداری از سال گذشته با نصب ۱۸۰ کنتور هوشمند برای اداره های مناطق گرمسیر و محدودسازی به استفاده از ۲۰درصد قدرت قراردادی بعد از ساعت اداری، حدود ۸ مگاوات مدیریت بار صورت گرفت.

خسروی همچنین گفت: در بخش عمومی جهت ۱۰۸ مسجد در مناطق گرمسیری در سال جاری کنتور هوشمند نصب شده است، که امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و ملاحظات اجتماعی لازم، حدود ۲مگاوات مدیریت بار محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت بار، هوشمند سازی لوازم اندازه گیری دارای مزیت های متعددی می باشد که از جمله می توان به شناسایی موارد مشکوک به تخلف و دستکاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان تلفات به میزان ۴۸/۷ بود که بخش قابل توجهی از موارد مشکوک به تخلف و دستکاری از طریق هوشمندسازی و در حداقل زمان شناسایی گردید.

خسروی، اجرای طرح چاوش و شناسایی نقاط دارای افت ولتاژ و با کیفیت نامطلوب را از دیگر مزیت های نصب کنتورهای هوشمند فهام در سطح استان برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به ماموریت ویژه محوله به شرکت با عنوان تدوین دستورالعمل ها و استانداردهای کاربرد اینترنت اشیاء (IOT) ، در مدیریت مصرف پرداخت و افزود: این شرکت پروژه IOT را به صورت منطقه نمونه در شهر فسا و اداره های تابعه ، جهت کنترل بار سرمایشی با همکاری شرکت بومی کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز که شامل بستر های بومی استان است را در دست اجرا دارد.

در قالب هشتمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران مرکز پایش صنعت برق و پروژه ارتقای ۲۱ مگاواتی ظرفیت نیروگاه شاهرود ، ۳ سد مخزنی، ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، یک پروژه بزرگ آب شهری، ۴ تصفیه خانه فاضلاب، چهار واحد نیروگاهی با ظرفیت ۶۶۵ مگاوات و دو نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت ۸ مگاوات به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27666

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.