4

مرگ دردناک جوان شیرازی که از تیر برق بالا رفته بود

  • کد خبر : 11670
  • 01 دی 1398 - 14:27
مرگ دردناک جوان شیرازی که از تیر برق بالا رفته بود

مرد جوانی که از روی تیر برق در دوازه کازرون بالا رفته بود دچار برق گرفتگی شده و جان باخت. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار حوادث راک نیوز از شیراز؛ علیرضا عدلو، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص این حادثه ابراز داشت: ساعت ۲:۴۸ بامداد حادثه برق […]

مرد جوانی که از روی تیر برق در دوازه کازرون بالا رفته بود دچار برق گرفتگی شده و جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار حوادث راک نیوز از شیراز؛ علیرضا عدلو، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص این حادثه ابراز داشت: ساعت ۲:۴۸ بامداد حادثه برق گرفتگی در ارتفاع در دروازه کازرون به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یازده با بالابر به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته عدلو، در این حادثه جوان ۳۵ ساله ای که به دلیل نامشخصی روی تیربرق بوده، به علت تماس با کابلهای فشارقوی دچار برق گرفتگی شده و همانجا گرفتار شده بود.

با حضور عوامل اداره برق در محل حادثه، برق تیر چراغ قطع شده و آتش نشانان ضمن رعایت ایمنی توسط بالابر خود را به فرد رسانده و وی را بر روی زمین انتقال می دهند.

عدلو افزود: پس از تحویل فرد به عوامل اورژانس حاضر در محل و انجام معاینات اولیه مشخص می شود جوان ۳۵ ساله در لحظات اولیه به علت شدت برق گرفتگی جان باخته است. این عملیات در ساعت ۳:۲۲ دقیقه به پایان رسید.

توصیه های ایمنی

– از دست زدن به بدنه فلزی تاسیسات برقی نظیر تابلوهای برق، پایه های فلزی، تسمه های متصل به بدنه پایه ها وسیمهای مهار، جدا خودداری نمائید.

– صعود از پایه های برق خطر سقوط و همچنین برق گرفتگی دارد. به هیچ عنوان مبادرت به صعود از پایه های برق ننمائید.

– از پرتاب اشیاء فلزی روی سیمهای شبکه توسط کودکان جلوگیری نمائید.

– در صورتیکه درب تابلوهای برق به هر دلیل باز باشد مراتب را به اداره برق اطلاع دهید و از دست زدن به تجهیزات داخل تابلوهای برق اکیدا خودداری فرمائید.

– در صورتیکه سیمهای شبکه برق بدلیل پارگی روی زمین افتاده باشد، ضمن جلوگیری از نزدیک شدن افراد به محل و دست زدن به سیم برق، مراتب را سریعا به اداره برق اطلاع دهید.

– از نصب آنتن با ارتفاع زیاد در نزدیک شبکه برق بخصوص خطوط ۲۰ کیلوولت خودداری فرمائید، زیرا در اثر طوفان و یا هر حادثه دیگر روی سیم باعث سوختن تلویزیون و بروز آتش سوزی و برق گرفتگی در منزل خواهد شد.

– از پرتاب سنگ و شکستن مقره های شبکه های برق و لامپهای روشنایی معابر توسط کودکان و سایر افراد جلوگیری نمائید.

– در صورت عدم اطلاع از تعمیر و تعویض وسایل برقی حتما به افراد مطلع و اهل فن مراجعه نمائید.

– وسایل برقی را دور از دسترس کودکان قرار داده و از نصب پریز در ارتفاع پائین خودداری فرمائید.

– از دستکاری کنتور و کلیدهای مینیاتوری استانداردی که توسط مامورین برق پلمپ میگردد، خودداری نمائید.

– هنگام شستشوی دیوارها مراقب باشید کلیدها و پریزها خیس نشوند، زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد. همچنین با دست خیس و پای برهنه هیچگاه به لوازم برقی دست نزنید.

– عبور سیم برق و سیم زنگ از لابلای درب فلزی منزل موجب می شود که در صورت لخت شدن سیم، درب برقدار شده و باعث برق گرفتگی گردد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11670

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.