3

مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های فاضلاب اصفهان/ تصفیه‌خانه چادگان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 92035
  • 19 آذر 1401 - 1:13
مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های فاضلاب اصفهان/ تصفیه‌خانه چادگان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود
"حسین اکبریان" با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان از سال 1392 در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح 75 درصد است و تاکنون حدود 20 میلیارد تومان برای احداث این تصفیه‌خانه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه نیاز به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تسریع و تکمیل اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان ضروری است، افزود: بهره‌برداری کامل این طرح به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اکبریان” با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان از سال ۱۳۹۲ در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۵ درصد است و تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای احداث این تصفیه‌خانه هزینه شده است.
وی از پیگیری‌ برای جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور تسریع در تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان خبر داد و افزود: در صورت تحقق این امر زمان بهره‌برداری این طرح کوتاه خواهد شد.
به گفته اکبریان، محدودیت منابع مالی سبب شده بخش مکانیکال این تصفیه‌خانه اجرایی نشود، اما درصدد هستیم با تامین منابع مورد نیاز در کمترین زمان ممکن تمام تجهیزات و امکانات لازم را تهیه و تامین کنیم.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در شهر چادگان، گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون، از ۵۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر چادگان، حدود ۳۲ کیلومتر آن اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه مهم در لیست طرح‌های مصوبه سفر رئیس جمهور به اصفهان قرار گرفته است، اضافه کرد: برای برخورداری جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری شهر چادگان از خدمات شبکه فاضلاب، اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه ضروری است.
اکبریان به چگونگی دفع فاضلاب در شهر چادگان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر مردم این منطقه  برای دفع فاضلاب از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند، این درحالیست که در پی تغییر سبک زندگی، مصرف آب بیش از پیش افزایش یافته و این امر افزایش میزان فاضلاب تولید شده را به دنبال دارد.
وی افزود: بر همین اساس دیگر سیستم دفع فاضلاب سنتی پاسخگوی این حجم از فاضلاب نیست و دفع سنتی آن بعضا  مشکلاتی برای محیط زیست، ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92035
  • نویسنده : سميرا خدري
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.