4

مشترکین خوش مصرف برق پاداش می گیرند

  • کد خبر : 96911
  • 24 بهمن 1401 - 16:26
مشترکین خوش مصرف برق  پاداش می گیرند
مرسل صالحی افزود: الگوی مصرف برق از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت سال بعد 200 کیلووات ساعت در ماه است ومشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند پاداش می گیرند و امسال در بخش های خانگی، دیماندی و تجاری افزون بر 79 میلیارد تومان پاداش تعلق گرفته که در قبوض برق آنها درهر دوره لحاظ می شود.

مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان این که ۷۶ درصد از مشترکین را مشترکان بخش خانگی تشکیل می دهند ، گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار مشترک بخش خانگی معادل ۳۰ درصد آنها جزء مشترکان پر مصرف اند که بیش از الگوی مصرف برق مصرف می کنند و در هر دوره به آنها یادآوری می شود تا مصرف برق خود را مطابق با الگوی مصرف کاهش دهند و برای کنترل برق مصرفی مشترکان خانگی به آنها مشاوره داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، مرسل صالحی افزود: الگوی مصرف برق از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت سال بعد ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است ومشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند پاداش می گیرند و امسال در بخش های خانگی، دیماندی و تجاری افزون بر ۷۹ میلیارد تومان پاداش تعلق گرفته که در قبوض برق آنها درهر دوره لحاظ می شود.

ساعات پیک زمستان از ساعت ۱۷ تا ۲۱

صالحی با بیان این که ۳۰ درصد برق شهرستان اصفهان در بخش خانگی مصرف می شود که این میزان مصرف با برق مصرفی بخش صنعت در اصفهان برابری می کند ، گفت: هرچقدر میزان مصرف برق در بخش خانگی افزایش یابد به ناچار باید سهم بخش صنعت را کاهش دهیم. او ساعات پیک مصرف برق در فصل زمستان را از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و در فصل تابستان از ۱۹ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: اگر مشترکان استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون ماشین لباس شویی، جاروبرقی و اتو را به ساعات غیر از پیک موکول کنند هزینه مصرف برق آنها به یک چهارم کاهش می یابد. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان این که تمام ۷۰۰ مشترک بخش اداری شهرستان اصفهان دارای کنتور برق هوشمند هستند و مصرف اداره ها به صورت لحظه ای پایش می شود، افزود: تمام ادارات دولتی ملزم به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری نسبت به مدت مشابه پارسال شده اند و پس از ساعات اداری و روزهای تعطیل نیز باید سامانه های گرمایشی خود را خاموش کنند و در صورت عدم رعایت به عنوان ترک فعل مدیر به دستگاههای نظارتی معرفی می شود.

*رعایت دستورالعمل های مصرف بهینه برق در ادارات اصفهان

وی با تاکید بر این که شرکت های برق و گاز می توانند بر اساس دستور وزیر کشور برق ادارات خاطی را قطع کنند، تصریح کرد : خوشبختانه بیشتر ادارات شهرستان اصفهان دستور العمل را رعایت کرده اند اما چند دستگاه رعایت نکردند که به آنها اخطار داده شد. صالحی از تشکیل گروه های بازرسی برای رعایت مصرف انرژی و کنترل دمای رفاه در اداره های اصفهان خبر داد و گفت: این گروه های بازرسی با مراجعه به ادارات دمای رفاه در اداره ها که ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتگراد است کنترل می کنند و در صورت عدم رعایت با آنها برخورد می شود.

 

 

نیروگاهیان

*هوشمند سازی سامانه برق ادارات ، تاثیر زیادی در مدیریت مصرف داشته است

وی با بیان این که هوشمند سازی سامانه ها در اداره ها بر بستر اینترنت اشیاء تاثیر زیادی در مدیریت مصرف بهینه دارد گفت: شرکت توزیع برق اصفهان در حال حاضر تمام سامانه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان های خود را به اینترنت اشیاء تجهیز کرده است و سامانه های سرمایشی و گرمایشی آن به صورت مرکزی پایش و دمای رفاه را کنترل می کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به ۶۰ هزار چراغ لاک پشتی در معابر اصلی شهر اصفهان گفت: شرکت توزیع برق اصفهان برای مصرف بهینه برق تمام چراغ های لاک پشتی معابر اصلی را به صورت یک در میان روشن می کند که این کار موجب ۱۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق شده است به گفته وی با تجدید ساختار شبکه توزیع همچون استفاده از کابل های مسی به خودنگهدار، تلفات شبکه توزیع برق این شرکت به ۶ درصد کاهش یافته این میزان تلفات نزدیک با استانداردهای جهانی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضرکنتور برق تمام مشترکان دیماندی شرکت برق اصفهان هوشمند شده و براحتی از راه دور قابل کنترل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96911
  • ارسال توسط :
  • منبع : شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.