5
مدیر ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه تصریح کرد:

مصرف انرژی در فولاد مبارکه منطبق با استانداردهای جهانی

  • کد خبر : 122409
  • 24 بهمن 1402 - 14:17
مصرف انرژی در فولاد مبارکه منطبق با استانداردهای جهانی
واحد فولادسازی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اکسیژن تولیدی واحد ماست. واحد احیا مستقیم بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ازت تولیدی است و هوای فشرده این واحد برای کل نواحی تولیدی فولاد مبارکه ارسال می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت مبارکه فولاد، سید امیر طباطبائیان مدیر ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه:
واحد فولادسازی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اکسیژن تولیدی واحد ماست. واحد احیا مستقیم بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ازت تولیدی است و هوای فشرده این واحد برای کل نواحی تولیدی فولاد مبارکه ارسال می‌شود. ظرفیت فعلی تولید اکسیژن این واحد ۷۵ هزار نرمال مترمکعب در ساعت است و به همین نسبت ازت تولید می‌شود. آرگون هم به نسبت کمتر تولید و به مصرف فولادسازی می‌رسد. محصولات فوق در مخازن مایع ذخیره می‌شوند تا در زمان نیاز، تبدیل به گاز و برای مصرف فولاد ارسال ‌شود.
فولاد مبارکه به‌عنوان مهم‌ترین مصرف‌کننده انرژی الکتریکی کشور، نیاز دارد تا به برق تأمینی شبکه وابسته نباشد و بتواند پایداری تولید را در هر شرایطی تثبیت کند. واحد نیروگاه فولاد مبارکه مشتمل بر ۴ توربوژنراتور است. از این تعداد، ۳ توربوژنراتور در بدو راه‌اندازی در سال‌های ۱۳۷۰ راه‌اندازی شده و یک توربوژنراتور گازی نیز در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسیده و فعلاً با ظرفیت عملی ۲۵۰ مگاوات تأمین حدود ۲۰ درصد انرژی موردنیاز فولاد مبارکه را به عهده دارد. با ورود نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه و همین‌طور نیروگاه خورشیدی به‌زودی این شرکت از برق شبکه بی‌نیاز خواهد شد و حتی در بلندمدت می‌تواند تأمین‌کننده برق هم باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122409

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.