6

مصرف برق حوزه عملیاتی برق منطقه‌ای تهران در سال ۱۴۰۹ حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 23828
  • 17 اردیبهشت 1399 - 13:33
مصرف برق حوزه عملیاتی برق منطقه‌ای تهران در سال ۱۴۰۹ حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
با توجه به رشد سالانه میزان مصرف برق در محدوده تحت پوشش شركت برق منطقه‌اي تهران يعني سه استان تهران، قم و البرز، پيش‌بيني‌ها حاكي از اين موضوع است كه تا 10 سال آينده يعني سال 1409 اين مصرف به 16 مگاوات خواهد رسيد كه نسبت به پيك بار سال گذشته حدود 50 درصد افزايش خواهد يافت.

رئیس گروه مطالعات بار دفترفنی و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای تهران: پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در محدوده تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران در سال ۱۴۰۹ به ۱۶ هزار مگاوات برسد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش پایگاه خبری برق منطقه‌ای تهران (تابش)، قربانی رئیس گروه مطالعات بار دفتر برنامه‌ریزی فنی و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای تهران طی گفتگویی، ضمن تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت مصرف و استفاده بهینه و به جا از انرژی الکتریکی عنوان کرد: با توجه به رشد سالانه میزان مصرف برق در محدوده تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران یعنی سه استان تهران، قم و البرز، پیش‌بینی‌ها حاکی از این موضوع است که تا ۱۰ سال آینده یعنی سال ۱۴۰۹ این مصرف به ۱۶ مگاوات خواهد رسید که نسبت به پیک بار سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
بنابراین گزارش؛ وی در همین مورد اضافه کرد: در این شرایط باید با برنامه‌ریزی برای شبکه انتقال و برآورد میزان نیاز و مصرف، نیاز به ۱۰ پست فوق‌توزیع در تهران خواهیم داشت به این معنی که دو پست در استان البرز، سه پست در استان قم و چهار پست در نواحی استان تهران نیاز داریم.

نیروگاهیان

وی در پایان اظهار داشت: بررسی های انجام شده با توجه به سیاست تعرفه های زمان مصرف، نصب کنتورهای چند تعرفه، بکارگیری لامپ­های کم مصرف، کنترل وسایل برودتی و سرمایشی، جابجایی برنامه ریزی شده در خطوط تولید برخی از کارخانه ها و … می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش پیک شبکه و عدم سرمایه‌گذاری‌های گفت، برای توسعه ظرفیت­های نیروگاهی و شبکه داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23828

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.