0

مصرف برق در خوزستان ۶.۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 133546
  • 26 خرداد 1403 - 10:46
مصرف برق در خوزستان ۶.۵ درصد افزایش یافت
 با اشاره به افزایش دما در روزهای گذشته از افزایش قابل توجه مصرف برق در استان خبر داد و بیان کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا،  با اشاره به افزایش دما در روزهای گذشته از افزایش قابل توجه مصرف برق در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به فصل گرما، مصرف برق به سبب شرایط گرمای هوا افزایش یافته به طوری که در چند روز اخیر، افزایش دما و رطوبت هوا باعث افزایش ۶.۵ درصدی مصرف برق به نسبت مصرف مشابه سال گذشته شده است.

خدری افزود: افزایش ناگهانی دما در روزهای اخیر، اوج بار مصرف را به میزانی رساند که سال‌های گذشته در ماه‌های تیر و مرداد ثبت شده است.

وی با بیان این که کاهش ساعات کاری برای بخش اداری راهکاری برای کاهش میزان مصرف برق استان است اظهار کرد: در چند روز گذشته کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف را شاهد بودیم که باعث شد از این انرژی در بخش‌های صنایع و کشاورزی استفاده بهینه‌تری صورت گیرد.

خدری با تاکید بر همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: هم استانی‌ها با رعایت مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج بار شبکه برق، یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ تنظیم دمای کولر را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند تا علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی، به حوزه تولید نیز کمک شایانی کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بر میزان تقاضا و خرید انشعاب برق جدید افزوده می‌شود ادامه داد: این مهم سبب رشد در بخش مصرف برق می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه با بیان این که هم‌استانی‌ها می‌توانند با نصب اپلیکیشن “با انرژی” علاوه بر دریافت محتواهای مدیریت مصرف برق، با کاهش مصرف از هزاران جایزه نفیس نیز بهره‌مند شوند توضیح داد: الگوی مصرف برق خانگی در خوزستان با توجه به شرایط دمایی ۲ هزارو ۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه است که با هر مقدار کاهش مصرف نسبت به سال گذشته مشمول پاداش می‌شود.

خدری ادامه داد: چنانچه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگو به طور مثال چهار برابر الگو، مصرف داشته باشند قبض برق صادره آن مشترک با نرخ بسیار بالاتری محاسبه می‌شود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف شرکت توزیع برق خوزستان پرداخت شد. در سال جاری برنامه‌ریزی شده تا سه هزار میلیارد ریال پاداش به صورت نقدی، لوازم خانگی، خودرو و جوایز نفیس دیگر به مشترکان کم‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133546

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.