5
نسبت به هفته گذشته؛

مصرف مازوت نیروگاه‌های کشور ۱۵ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 66000
  • 23 آذر 1400 - 12:42
مصرف مازوت نیروگاه‌های کشور ۱۵ درصد کاهش یافت
محسن طرزطلب با اشاره به مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، افزود: در شرایط موجود اگر بنا باشد تنها از نیروگاه‌های گازسوز استفاده کرده و به سمت استفاده از سوخت مایع نرویم مجبور هستیم نیمی از نیروگاه‌های شبکه را خاموش کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، گفت: میزان مصرف مازوت نیروگاه‌های کشور در پی مدیریت مصرف انرژی از سوی مشترکان و افزایش سهمیه گاز نیروگاه‌ها حدود ۱۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب با اشاره به مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، افزود: در شرایط موجود اگر بنا باشد تنها از نیروگاه‌های گازسوز استفاده کرده و به سمت استفاده از سوخت مایع نرویم مجبور هستیم نیمی از نیروگاه‌های شبکه را خاموش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان تمایلی به مصرف مازوت در نیروگاه‌های کشور نداریم، گفت: براساس مصوبات نهادهای بالادستی برای حفظ امنیت شبکه برق کشور بایستی با تخصیص هر نوع سوختی برق مورد نیاز مشترکان را تامین کنیم؛ از این رو با کاهش دمای هوا و در پی آن افزایش مصرف گاز بخش خانگی ناچار به استفاده از سوخت جایگزین برای جبران کمبود گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در جهت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی هستیم.

 

نیروگاهیان

طرزطلب با تاکید بر اینکه استفاده از مازوت به هیچ وجه برای نیروگاه‌ها به صرفه نیست، ادامه داد: استفاده از این سوخت علاوه بر خسارات زیست‌محیطی موجب بالا رفتن اصطکاک و هزینه‌های تعمیر نیروگاه‌ها می‌شود. وقتی نیروگاه‌ها به جای گاز، سوخت مایع استفاده می‌کنند، هزینه تعمیراتشان چند برابر افزایش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: تولید گاز کشور میزان مشخص و بالایی است اما مصرف ما به ویژه در بخش خانگی بسیار بالا و در فصل سرد سال قابل قیاس با بسیاری از کشورهای دنیا نیست. بنابراین با کاهش سهمیه گاز نیروگاه‌ها مجبوریم یا خاموشی بدهیم یا برای تولید برق مورد نیاز مشترکان از سوخت جایگزین استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66000
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.