2

مصرف ۳۰درصد برق کشور توسط بارهای سرمایشی

  • کد خبر : 20382
  • 11 فروردین 1399 - 16:42
مصرف ۳۰درصد برق کشور توسط بارهای سرمایشی

۲۰الی ۳۰درصد مصرف برق کشور صرف تامین برق بارهای سرمایشی می شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری علم و فناوری از آذربایجان شرقی، اکبرفرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت:۲۰الی ۳۰درصد مصرف برق کشور صرف تامین برق بارهای سرمایشی می […]

۲۰الی ۳۰درصد مصرف برق کشور صرف تامین برق بارهای سرمایشی می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری علم و فناوری از آذربایجان شرقی، اکبرفرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت:۲۰الی ۳۰درصد مصرف برق کشور صرف تامین برق بارهای سرمایشی می شود.

وی با اشاره به بسته های تشویقی برای مشترکین گفت:شرکت برق بسته های تشویقی برای مشترکین تهیه و ابلاغ کرده است تا در اوج مصرف بار برق برای کاهش مصرف همکاری کنند این بسته های تشویقی برای آنها متمرکر شده و مشمول دریافت بسته های تشویقی مالی شوند.

 

نیروگاهیان

وی با اشاره به تامین برق در فصل تابستان اظهارداشت: در تابستان سال ۹۸ در استان آذربایجان شرقی هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید برق اعمال نشد و حتی در برخی روزها صادرات برق به کشورهای همسایه نیز صورت گرفت و به این ترتیب پیک بار مصرف تابستان با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت نقدی هزینه برق به مشترکین ادامه داد: در سال گذشته چهارو نیم میلیارد تومان به صورت نقدی به عنوان مشوق برای مشترکین صنایع و چاه های کشاورزی که همکاری خوبی با شرکت برق داشتند پرداخت شده است و ضرورت دارد جهت کاهش مصرف برق در پیک بار مصرف مشارکت بقیه مشترکین نیز افزایش پیدا کند.

وی عمده مشترکین شرکت برق را مشترکین خانگی ذکر کرد و افزود: ۸۰درصد مشترکین کل کشور مشترکین خانگی هستند و از آن جایی که تعداد آنها زیاد است امکان اینکه با تک تک مشترکین تفاهم نامه امضاء شود مقدور نیست بنابراین به دنبال راهکارهایی هستیم تا مشارکت مشترکین تجاری و خانگی را بالا ببریم.

وی اظهارداشت: بنابراین از طرح ها، ایده ها و پیشنهادهای مشترکین خانگی و تجاری برای کاهش مصرف برق در فصل تابستان استقبال می کنیم.

فرج نیا با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری صرف نمی تواند به کاهش مصرف برق بیانجامد تصریح کرد: اگر ما دربحث تامین پایدار برق موفق عمل کنیم با یک سری کمبودها مواجه هستیم و سرمایه گذاری صرف هم نمی تواند به کاهش مصرف منجر شود بنابراین باید خود مشترکین،افراد متخصص و نخبگان برای کاهش مصرف برق راهکارها و طرح های پیشنهادی خود را عملیاتی کنند تا شاهد کاهش مصرف برق باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق در استان آذربایجان شرقی اظهارداشت:به علت کاهش مشکلات زیست محیطی قبوض کاغذی حذف شد و با حذف این قبوض ماخیلی بیشتر از گذشته از طرق پیامک، سایت و تلفنی با مشترکین در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: برای تهیه قبوض کاغذی باید ۱۵هزار درخت قطع می شد تا قبوض کاغذی تهیه شده و به دست مشترکین می رسد. و باید گفت رسانه های استانی در اطلاع رسانی و عملیاتی کردن این طرح خیلی به ما کمک کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=20382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.