4

مصر در صنعت برق افغانستان سرمایه گذاری می کند

  • کد خبر : 27718
  • 05 تیر 1399 - 10:47
مصر در صنعت برق افغانستان سرمایه گذاری می کند
هانی صلاح سفیر مصر در افغانستان اعلام کرد یک شرکت مصری با دولت افغانستان قراردادی برای تأسیس یک نیروگاه تولید انرژی در شهر مزار شریف در شمال افغانستان امضاء کرد.

مصر در صنعت برق افغانستان سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از قاهره؛ هانی صلاح سفیر مصر در افغانستان اعلام کرد یک شرکت مصری با دولت افغانستان قراردادی برای تأسیس یک نیروگاه تولید انرژی در شهر مزار شریف در شمال افغانستان امضاء کرد.
سفیر مصر در افغانستان در بیانیه‌ای افزود ظرفیت این نیروگاه ۵۹ مگاوات است و هزینه ساخت آن بالغ بر ۸۹ میلیون دلار است.

نیروگاهیان

در این بیانیه آمده است ساخت این نیروگاه، تولید برق در افغانستان را ۳۰% افزایش خواهد داد و ۲۰۰ فرصت مستقیم شغلی مستقیم و تعداد زیادی فرصت‌های شغلی غیر مستقیم شغلی ایجاد می‌کند.
صلاح این پروژه را جهش بی سابقه‌ای در روابط مصر و افغانستان دانست که کمک خواهد کرد شرکت‌های مصری دیگری در آینده به بازار‌های افغانستان وارد شوند.
سفیر مصر تصریح کرد این شراکت همچنین شرکت‌های برق و پیمانکاری مصر را قادر می‌سازد از طریق اتصال با نیروگاهی که در شمال افغانستان ساخته می‌شود وارد بازار‌های کشور‌های آسیای مرکزی شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27718

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.