5

مطالعات علاج بخشی سدهای گلستان و دانشمند انجام می شود

  • کد خبر : 51849
  • 22 خرداد 1400 - 19:46
مطالعات علاج بخشی سدهای گلستان و دانشمند انجام می شود
"سید محسن حسینی" با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه 20 سال از ساخت سد گلستان می‌گذرد و حجم آن از 86 میلیون متر مکعب به 43 میلیون رسیده، باید به فکر علاج بخشی آن باشیم. در سال گذشته علاج بخشی این سد مطرح و مصوب شد و مطالعات آن در حال انجام است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: سد گلستان در شهرستان گنبد کاووس با توجه به اینکه ۲۰ سال از ساخت آن می گذرد نیاز به علاج بخشی دارد و مطالعات با تصویب بودجه آن آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محسن حسینی” با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۰ سال از ساخت سد گلستان می‌گذرد و حجم آن از ۸۶ میلیون متر مکعب به ۴۳ میلیون رسیده، باید به فکر علاج بخشی آن باشیم. در سال گذشته علاج بخشی این سد مطرح و مصوب شد و مطالعات آن در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: سد دانشمند نیز در زمان افتتاح ۳۳ میلیون مترمکعب ظرفیت داشت که در حال حاضر به ۱۶ میلیون رسیده است. علاج بخشی این سد نیز نیاز به مطالعه دارد که در حال پیگیری آن هستیم.
وی ادامه داد: علاج بخشی سد وشمگیر در بخش‌های احداث مخزن شماره چهار، افزایش مخزن بی بی شیروان و افزایش مخزن اصلی سد به شهرستان گنبدکاووس مربوط می‌شود که بخشی از آن در دست انجام است.

 

نیروگاهیان

حسینی تصریح کرد: یکی از طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان، در شهرستان گنبدکاووس تکمیل شبکه فرعی سد گلستان است که امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شده و همچنین یک طرح بزرگ دیگر آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی از سد نرماب است.
وی افزود: آبگیری سد نرماب بزودی شروع می‌شود که درصورت سیلاب بتوانیم جنوب شهر گنبد را از سیلاب در امان نگه داریم.
​مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی در سال‌جاری، راهکارهایی مثل عدم کشت غرقابی، آتش نزدن کاه زمین و کاهش سطح کشت اراضی باید برای گذر از بحران خشکسالی رعایت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=51849
  • نویسنده : زهرا خورشیدکلائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.