3

راه اندازی واحد سیمولاتور شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت

  • کد خبر : 4799
  • 22 اردیبهشت 1398 - 22:11
راه اندازی واحد سیمولاتور شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت

اولین سیمولاتور نیروگاهی کشور برای نیروگاههای بخاری در اواسط سال ۱۳۸۰ و اولین سیمولاتور سیکل ترکیبی در سال ۱۳۸۹ در نیروگاه طرشت راه اندازی شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت، سیدیحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه طرشت درباره سیمولاتور نیروگاه طرشت بیان کرد: تا چندی پیش، استفاده ازسامانه های شبیه ساز نیروگاهی برای اجرای آموزشهای […]

اولین سیمولاتور نیروگاهی کشور برای نیروگاههای بخاری در اواسط سال ۱۳۸۰ و اولین سیمولاتور سیکل ترکیبی در سال ۱۳۸۹ در نیروگاه طرشت راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت، سیدیحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه طرشت درباره سیمولاتور نیروگاه طرشت بیان کرد: تا چندی پیش، استفاده ازسامانه های شبیه ساز نیروگاهی برای اجرای آموزشهای موثر شغلی تخصصی در شاخه بهره برداری از نیروگاهها چندان موسوم و فراگیر نبود.

وی اضافه کرد: تا آن زمان مشکلاتی از قبیل نیاز به صرف هزینه های ارزی، اعزام پرسنل به خارج از کشور و لزوم آشنایی نسبتا خوب مخاطبین با یک زبان خارجی، ازجمله موانع عمده برای استفاده از این تکنولوژی ارزشمند، جهت خیل عظیم نیازمندان واقعی به این آموزشها به شمار می آمد.

نوبخت اظهار کرد : با سرمایه گذاری صنعت برق ، اولین سیمولاتور نیروگاهی کشور برای نیروگاههای بخاری در اواسط سال ۱۳۸۰ و به دنبال آن اولین سیمولاتور سیکل ترکیبی در سال ۱۳۸۹ خریداری و در محل نیروگاه طرشت مستقر و جهت بهره برداری نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه طرشت گفت:  بدین ترتیب امروزه تمامی مدیران، کارشناسان و اپراتورهای اتاق فرمان نیروگاههای بخاری و سیکل ترکیبی کشور این امکان را دارند که جهت تمرین و افزایش مهارتهای فردی و تیمی در اتاق فرمانهای شبیه سازی شده از نوع متناسب با نیاز خود، از این تکنولوژی مدرن آموزشی بهره مند گردند.

نوبخت خاطرنشان کرد: در سیمولاتور برخلاف آموزشهای کلاسیک، ارزشیابی گروهی حاکم بوده و همه افراد یک گروه اعم از قوی یا ضعیف یک امتیاز و آن هم امتیاز اجرای موفقیت آمیز و مطلوب یک تست را کسب می نمایند.

وی افزود : سیمولاتور وسیله ای دارای قابلیت شبیه سازی محیط کار واقعی برای بهره برداران است و در سناریوهای آن مخاطبین در نقش سازمانی خود ایفای نقش می نمایند، بنابراین اگرچه توانایی افراد یکی از پارامترهای مدنظر برای ارزش گذاری کار آنان است ولی پارامتر مهمتر ازآن، ارزیابی برآیند کار افراد در گروه یا شیفت کاری است.

مدیرعامل نیروگاه طرشت تصریح کرد: در سیمولاتور همچون نیروگاه، یک شیفت به نام شیفت متوسط و یا ضعیف مطرح شده و تمرینات در آن گروه آنقدر تکرار می شود تا با افزایش توان افراد، توان اجرائی و سطح هماهنگی گروه ارتقاء یابد. یعنی افزایش توان فردی در سیمولاتور با افزایش درک وی از اثرات مطلوب یا نامطلوب کار وی در کار تیمی مورد دقت و تمرین قرار می گیرد. 

وی گفت: در سیمولاتور هدف اصلی، افزایش درک مشترک همه افراد از روح حاکم بر کل کار و کسب نتیجه مطلوب گروهی است.

نوبخت در ادامه خاطرنشان کرد: در آموزشهای سیمولاتوری چون افراد در جایگاههای متفاوتی قرار می گیرند، بنابراین بر خلاف آموزشهای کلاسیک همه مخاطبین نقطه شروع و نقطه پایان و نیز برنامه آموزشی متفاوتی را در کلاس مشترک تجربه می نمایند.

وی ادامه داد: با این وجود سناریوهای آموزشی به گونه ای طرح شده و پیش می روند که همه افراد گروه نه تنها باید انگیزه خویش برای رسیدن به نتیجه مطلوب را همواره حفظ نمایند، بلکه در جهت تقویت روحیه همکاری و طلب استمداد از بقیه افراد نیز نهایت تلاش خود را نموده تا از عهده اجرای موفق یک کار گروهی برآیند.(شرکت تولید نیروی برق حرارتی)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4799

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.