2

ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت بیجار به مدت ۵ سال

  • کد خبر : 116051
  • 21 آبان 1402 - 12:15
ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت بیجار به مدت ۵ سال

توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت شهرستان بیجار واقع در استان کردستان تا تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۷ (به مدت ۵ سال) ممنوع می باشد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس نتایج مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، سطح آب زیرزمینی در آبخوان دشت بیجار […]

توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت شهرستان بیجار واقع در استان کردستان تا تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۷ (به مدت ۵ سال) ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس نتایج مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، سطح آب زیرزمینی در آبخوان دشت بیجار دچار افت و حجم مخزن کاهش محسوس یافته است.
به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیرزمینی در دشت یاد شده، به موجب ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب (به استثنای موارد مندرج در آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده ۵۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴ و در حد سقف تخصیص آب ابلاغ شده) در دشت مذکور طبق نقشه‌های موجود در دفتر حوضه آبریز رودخانه سفیدرود بزرگ شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت آب منطقه‌ای کردستان از تاریخ  ۱۴۰۲/۰۷/۲۰  تا تاریخ ۱۴۰۷/۰۷/۲۰ به مدت ۵ سال با حدود اربعه به شرح زیر ممنوع اعلام می­‌گردد:

شمال : ارتفاعات توپ آغاج و کوه چشمه.

شرق : کوه چشمه کوره و کوه تماشه.

جنوب : ارتفاعات کوه مهرنگار.

غرب : ارتفاعات پنجه زاغه.

 

نیروگاهیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116051

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.