1

مناقصه عمومی ساخت ۱۹۷۰ مگاوات نیروگاه های بادی سوم تیرماه در ساتبا برگزار می شود

  • کد خبر : 134176
  • 03 تیر 1403 - 13:50
مناقصه عمومی ساخت ۱۹۷۰ مگاوات نیروگاه های بادی سوم تیرماه در ساتبا برگزار می شود
بر اساس مجوزی که در سال ۱۴۰۲ از شورای اقتصاد اخذ شد، ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی برای واگذاری به سرمایه گذاران در نظرگرفته شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا، بر اساس مجوزی که در سال ۱۴۰۲ از شورای اقتصاد اخذ شد، ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی برای واگذاری به سرمایه گذاران در نظرگرفته شد. قرار است پاکات مناقصه عمومی ساخت نیروگاه های بادی به ظرفیت ۱۹۷۰ مگاوات در روز یکشنبه سوم تیرماه برای مشخص شدن برندگان سرمایه گذاری در ساتبا بازگشایی شود. در حال حاضر ۳۴ ساختگاه به ظرفیت ۱۹۷۰ مگاوات در چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و قزوین آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. ۸۳۰ مگاوات از ظرفیت باقیمانده ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی استانهای مختلف پس از بررسی های بیشتر توسط توسعه دهندگان نیروگاه های بادی در مناقصات بعدی به سرمایه گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.
استان خراسان رضوی با ظرفیت ۷۲۰ مگاوات در ۱۴ ساختگاه دارای بیشترین ظرفیت واگذاری برای ساخت نیروگاه های بادی در این مناقصه عمومی است؛ سیستان و بلوچستان با ۶۵۰ مگاوات در ۱۰ ساختگاه، خراسان جنوبی با ۵۵۰ مگاوات در ۹ ساختگاه و قزوین با ۵۰ مگاوات در یک ساختگاه در رتبه های بعدی برای واگذاری به سرمایه گذاران در مناقصه نیروگاه های بادی قرار دارند.
ظرفیت های واگذاری به سرمایه گذاران نیروگاه های بادی متنوع است و از ظرفیت های ۱۰ مگاواتی تا ۱۰۰ مگاواتی به مناقصه گذاشته می شود؛ در مجموع برای ظرفیت های ۱۰ مگاواتی یک ساختگاه، ۲۰ مگاواتی ۲ ساختگاه، ۵۰ مگاواتی ۲۳ ساختگاه، ۷۰ مگاواتی یک ساختگاه و ۱۰۰ مگاواتی ۷ ساختگاه در مناقصه مدنظر قرار گرفته است. شرایط اتصال به شبکه سراسری برق نیروگاه های بادی آماده واگذاری در سطوح ولتاژ مختلف، مشخص شده و زمینه اتصال ۵۰ مگاوات به شبکه ۲۰ کیلوولت، ۱۵۰ مگاوات به شبکه ۶۳ کیلوولت، ۹۷۰ مگاوات به شبکه ۱۳۲ کیلوولت و ۸۰۰ مگاوات به شبکه انتقال ۴۰۰ کیلوولت فراهم شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134176

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.