4

مهار ۴ سیلاب و ورود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم

  • کد خبر : 21151
  • 19 فروردین 1399 - 15:48
مهار ۴ سیلاب و ورود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم

مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از ورود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی سخنگو و مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب […]

مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از ورود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی سخنگو و مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه پس از نیمه اول فروردین کلیه جریانات سیلابی به وسیله سد‌ها مهار شدند،گفت: در حال حاضر هدف اصلی مخازن بندها، آبگیری و کاهش کمبود منابع آبی است. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که در صورت طغیان متعارف رودخانه، امکان مهار آن وجود دارد.

او هچنین از تغییر سیاست‌های سازمان آب و برق خوزستان از رویکرد مدیریت بحران به مدیریت ریسک برای جلوگیری از وقوع سیلاب اطلاع داد و افزود: در حوضه رودخانه کارون ضمن پذیرش وقوع سیلاب از بهمن ماه، آبگیری انجام شد و خوشبختانه شاهد کاهش یک میلیاردی کسری آب بوده ایم که نشان دهنده موفقیت سیاست جدید سازمان است و موجب رفاه حال مردم خواهد شد.

بهارلویی بیان کرد: در سد دز و کرخه نیز سیاست ریسک پذیری با توجه به شرایط خاص رودخانه‌ها انجام شد که با این روش از ابتدای اسفند تاکنون ۴ سیلاب مهار شده و حدود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب وارد تالاب هورالعظیم شده است.

نیروگاهیان

مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: نخلستان‌های شادگان در تابستان پیش رو علی رغم کمبود شدید منابع، مشکلات کمتری را تجربه می‌نمایند، زیرا با وجود کاهش ۵۰ درصدی منابع ورودی آب به رودخانه مارون، اما توانستیم با برنامه ریزی صحیح بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب این حوضه را برطرف نماییم.

داریوش بهارلویی حجم خالی سد‌های استان را ۴.۹ میلیارد متر مکعب دانست و اذعان داشت: امیدواریم تا انتهای فصل آبگیری درصد حجم سد‌های استان خوزستان به بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب برسد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۲ سال پیش خشک‌ترین سال را تجربه کردیم و پارسال نیز مرطوب‌ترین را، امیدواریم امسال شرایط مناسب تری را پشت سر بگذاریم و عموم مردم به خصوص کشاورزان از شرایط بهتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21151

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.