5

موفقیت امور بهره برداری و تعمیرات نیروگاه بیستون در یک روز سخت زمستانی

  • کد خبر : 119797
  • 21 دی 1402 - 16:43
موفقیت امور بهره برداری و تعمیرات نیروگاه بیستون در یک روز سخت زمستانی
وی افزود: با توجه به مازوت سوز بودن کامل واحد و تاکید بر عدم مصرف سوخت گاز و همچنین نیاز به در سرویس بودن مسیر بخار اتمایزینگ مشعل های مازوت، حساسیت موضوع بیشتر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق بیستون، مهندس مرادی معاونت تولید با اشاره به عملیات سخت تعویض والو ۳ اینچ کلاس بالای مسیر هدر ۱۵ از درام بالا ، گفت : به دنبال نشت شدید خارجی از والو دستی ورودی کنترل والو هدر ۱۵kg/cm2 واحد یک بخار، علاوه بر بالا بردن مصرف آب دمین، احتمال بروز حادثه و غیر قابل مهار شدن نشت خارجی را ایجاد می کرد.
وی افزود: با توجه به مازوت سوز بودن کامل واحد و تاکید بر عدم مصرف سوخت گاز و همچنین نیاز به در سرویس بودن مسیر بخار اتمایزینگ مشعل های مازوت، حساسیت موضوع بیشتر شده بود.
مهندس مرادی ادامه داد: متصل بودن لاین مذکور به درام بویلر و بالا بودن فشار کاری در حد ۲۰۰bar ، در حالت عادی رفع نشتی مسیر مذکور نیاز به شات دان واحد داشت که با برنامه ریزی به عمل آمده و بررسی کامل شرایط توسط امور بهره برداری، شرایط ایزوله لاین مذکور،شرح وظایف نفرات و اقدامات مورد نیاز مشخص گردید.
معاونت تولید در تشریح این عملیات گفت: تمهیدات لازم به منظور عدم بروز اختلال در کیفیت اتمایزینگ مازوت هر دو واحد با استفاده از مسسیر بخار کمکی واحد دو که آن هم در شرایط تولید بار کامل و مازوت سوز کامل بود، ممانعت از افت خلاء کندانسور و رعایت مسایل ایمنی در این بررسی ها به طور ویژه مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت پس از انجام تمامی اقدامات از پیش تعیین شده و با ایزوله نمودن تعداد قابل توجهی والو در واحد با وجود نشت شدید دود در بویلر و ریسک بالای حادثه در هنگام بستن والوها با فشار کاری بالا، ضمن استفاده از وسایل حفاظت فردی مورد نیاز و حضور نفرات گروه HSE ، بدون بروز کوچکترین اختلالی در واحد و پارامترهای آن، مسیر مذکور ایزوله و والو معیوب توسط نفرات تلاشگر اداره کارگاه ( با جوشکاری آرگون و مکمل آن جوشکاری برق) تعویض شد و از خروج واحد در شرایط حساس شبکه سراسری برق ممانعت به عمل آمد
وی در پایان اضافه کرد: با رفع نشتی مذکور، بار واحد حدود ۳ مگاوات افزایش یافت و میزان آب مصرفی واحد ها حدود ۴ تن در ساعت کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=119797

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.