5
وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه آریان زنجان:

نخستین واحد نیروگاه آریان زنجان در مدار تولید قرار گرفت/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۱ هزار مگاوات رسید

  • کد خبر : 78240
  • 10 خرداد 1401 - 20:48
نخستین واحد نیروگاه آریان زنجان در مدار تولید قرار گرفت/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۱ هزار مگاوات رسید
"علی‌اکبر محرابیان" با اعلام این خبر، اظهار کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازیMAP2B ساخت مپنا و راندمان 54درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه آریان زنجان، گفت: نخستین واحد گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” با اعلام این خبر، اظهار کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازیMAP2B ساخت مپنا و راندمان ۵۴درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.

وزیر نیرو حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را در حدود ۲۶۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون نخستین واحد گاز نیروگاه آریان زنجان به ۷۱ هزار مگاوات رسید.

 

 

نیروگاهیان

محرابیان با اشاره به سنکرون ۱۱ واحد نیروگاهی حرارتی جدید در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱ واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، قشم پاسارگاد، میانرود، آریان زنجان و دو واحد ایران LNG وارد مدار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۴۸۸ مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحدهای بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روزهای پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78240
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.