3

نرم‌افزار شبیه‌سازی واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین طراحی شد

  • کد خبر : 6023
  • 17 تیر 1398 - 19:50
نرم‌افزار شبیه‌سازی واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین طراحی شد

نرم افزار شبیه سازی واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به‌دست متخصصان داخلی این نیروگاه، طراحی و آماده بهره‌برداری شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رییس گروه آموزش شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، در خصوص راه اندازی نرم افزار شبیه سازی بهره برداری از واحدهای گازی گفت: تدوین فاز اول نرم افزار سیمولاتور، […]

نرم افزار شبیه سازی واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به‌دست متخصصان داخلی این نیروگاه، طراحی و آماده بهره‌برداری شد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رییس گروه آموزش شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، در خصوص راه اندازی نرم افزار شبیه سازی بهره برداری از واحدهای گازی گفت: تدوین فاز اول نرم افزار سیمولاتور، ویژه واحدهای گازی GE-FRAME 9 که با هدف آموزش و ارتقای سطح آمادگی تکنسین‌های بهره‌برداری واحدهای گازی نیروگاه، برای نخستین بار از سوی جمعی از متخصصان این شرکت به بهره‌برداری رسید.
“علی حق‌پرست” افزود: فاز اول این پروژه با امکان راه‌اندازی و بهره‌برداری تا سقف ۱۵ مگاوات در واحدهای گازی و با قابلیت مانور در شرایط شات دان، مانیتورینگ عملکرد و واکنش‌های سیستم‌های کنترلی و مکانیکی واحد، به‌صورت زنده و داینامیک انجام شد که قابلیت ردیابی لاجیک‌های کنترلی و حفاظتی این واحدها را نیز دارد.
وی ادامه داد: ارتقای این نرم افزار برای شبیه‌سازی بهره برداری از تمامی مراحل بارگیری واحدهای گازی تا پایان سال ۱۳۹۸، فاز دوم این پروژه است که با هدف ایجاد قابلیت تحلیل و بررسی اشکال‌های بهره‌برداری در نرم افزار، انجام خواهد شد.
نیروگاه شهید رجایی دارای شش واحدگازی مدل ‌GE-FRAME 9، هر یک به ظرفیت نامی ۱۲۳ مگاوات است که بکارگیری نرم افزار شبیه ساز در دوره‌های آموزش بهره‌برداری از این نوع واحدهای گازی، موجب ارتقای دانش فنی و مهارت کارکنان بهره‌بردار در شرایط واقعی تولید و همچنین موجب کاهش خطای انسانی در شرایط واقعی بهره‌برداری و هزینه‌های ناشی از خطاهای احتمالی می‌شود.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6023

مطالب پیشنهادی

25بهمن
بیش از ۹۱ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می شود
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:

بیش از ۹۱ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می شود

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.