7

نصب استاتور ۲۷۵ تنی واحد ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور

  • کد خبر : 73955
  • 08 فروردین 1401 - 17:46
نصب استاتور ۲۷۵ تنی واحد ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور
"سید مهران اسدی" با اعلام این خبر گفت: مراحل نصب پروژه بهینه‌سازی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور، بزرگترین قطعه ژنراتور به قطر حدود ۱۳ متر و وزن ۲۷۵ تن با موفقیت در محل خود نصب شد.

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان از نصب استاتور ۲۷۵ تنی واحد شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید مهران اسدی” با اعلام این خبر گفت: مراحل نصب پروژه بهینه‌سازی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور، بزرگترین قطعه ژنراتور به قطر حدود ۱۳ متر و وزن ۲۷۵ تن با موفقیت در محل خود نصب شد.

وی افزود: این عملیات به دلیل فعالیت‌های هسته چینی، شینه زنی و برزینگ در خارج از پیت ژنراتور از سایر عملیات‌های مشابه در واحدهای هم سایز متمایز است که پر ریسک‌ترین فعالیت حمل و جابجایی این قطعه ژنراتور با موفقیت و سلامت کامل انجام شد.

اسدی با بیان اینکه این گونه فعالیت‌ها در نصب واحدهای برق آبی در دنیا کم نظیر است، عنوان کرد: در این عملیات، به دلیل آماده بودن روتور و استفاده بهینه از زمان، نصب و تنظیم روتور قبل از استاتور انجام شد.

 

نیروگاهیان

این گزارش می‌افزاید، نیروگاه سد شهید عباسپور دارای ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی بوده که توان نامی آن ۲۰۰۰ مگاوات است.

شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان فعالیت هایی همچون نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، بهره برداری از نیروگاه های برق آبی کشور، کارهای ساختمانی سد و نیروگاه، پست های فشارقوی نیروگاه ها، عملیات ژئوتکنیک، حفاری و احیای زهکش ها و همچنین عملیات نصب و راه اندازی و اجرای خط لوله تأسیسات آب و فاضلاب را برعهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=73955
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.