3

نصب اولین دستگاه پایشگر زیستی آب در مازندران

  • کد خبر : 63044
  • 13 آبان 1400 - 21:45
نصب اولین دستگاه پایشگر زیستی آب در مازندران
"محمد رئیسی" دانش آموز مازندرانی به‌عنوان ناجی آب در سال 1400 معرفی و از وی قدردانی شد.

دستگاه بیومانیتورینگ، به‌منظور پایش زیستی آب سد البرز، نظارت برکیفیت آب و شناسایی سریع آلاینده‌ها بر اساس هوش مصنوعی و برای حفاظت و صیانت از آب سد توسط نخبگان دانشگاهی در شرکت آب منطقه‌ای مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد ابراهیم یخکشی” مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در آئین بهره‌برداری از دستگاه پایشگر زیستی (بیومانیتورینگ) و سیستم دوربین‌های حفاظتی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور رئیس مجتمع پدافند غیرعامل دانشگاه مالک اشتر و مسئولان استانی و محلی در سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) برگزار شد، با بیان اهمیت موضوع پدافند غیرعامل به منظور اقدام هوشمندانه در مقابله با خطرات و تهدیدات گفت: امروزه با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، به‌طوری که از تهدیدات انسانی به تهدیدات زیستی و سایبری نیز رسیده‌ایم، بر همین اساس راهکارهای مناسب برای رفع این تهدیدات باید در نظر گرفته شود.
وی افزود: هر زمان دشمن بخواهد آسیبی برساند تاسیسات زیربنایی را مورد حمله قرار می‌دهد، در همین راستا شرکت آب منطقه‌ای مازندران در تمامی طرح‌های خود ابعاد پدافندی طرح را نیز مورد بررسی قرار داده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: افتخار دیگر در اجرای این طرح استفاده از دستگاهی است که به‌دست فرزندان همین آب و خاک طراحی و راه‌اندازی شد و پس از شناسایی و بررسی کارشناسی از این دستگاه نسبت به خریداری آن اقدام نمودیم که نسبت به نمونه خارجی خود کامل‌تر است.
در پایان این آئین، “محمد رئیسی” دانش آموز مازندرانی به‌عنوان ناجی آب در سال ۱۴۰۰ معرفی و از وی قدردانی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63044
  • نویسنده : احمد اسدپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.