2

نصب فیلترهای جلوگیری از خرابی موتورهای خطوط نورد سرد فولاد مبارکه

  • کد خبر : 25076
  • 28 اردیبهشت 1399 - 11:46
نصب فیلترهای جلوگیری از خرابی موتورهای خطوط نورد سرد فولاد مبارکه
جلوگيري از سوختن موتورهاي اصلي خطوط اصلاح 3 و 4 ، كاهش توقف خط توليد، افزايش عمر مفيد كاركرد موتورها و دستيابي به روش شناسايي موتور معيوب بدون باز كردن تخته كِلمپ موتور و فقط بوسيله درايو از مهمترين دستاوردهاي اجراي اين پروژه بود.

کارشناس برق واحد خطوط نهایی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه گفت :فیلترهای جلوگیری از سوختن موتورهای خطوط اصلاح شماره ۳ و۴ در ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موفقیت در مدار تولید نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمدرضا عطایی روز دوشنبه گفت :صرفه جویی اقتصادی حاصل از اجرای این پروژه ۲ میلیارد و۹۷۰میلیون ریال در سال است.
وی با اشاره به مزایای اجرای این پروژه گفت: جلوگیری از سوختن موتورهای اصلی خطوط اصلاح ۳ و ۴ ، کاهش توقف خط تولید، افزایش عمر مفید کارکرد موتورها و دستیابی به روش شناسایی موتور معیوب بدون باز کردن تخته کِلمپ موتور و فقط بوسیله درایو از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه بود.
وی با بیان اینکه موتورهای متصل به درایوهای PWM(مدولاسیون پهنای پالس) در معرض تنش های اضافی ناشی از ولتاژهای پالسی با پیشانی تند هستند گفت: در اثر سیر روی کابل و برخورد با موتور با موج برگشتی جمع شده و دامنه ولتاژ بیش از حد نامی، ایجاد می کنند که باعث تنش زیاد در ورودی سیم پیچهای استاتور و بویژه روی دورهای اولیه می شوند .

نیروگاهیان

وی با بیان اینکه با ایجاد جریانهای خزشی به مرور زمان و در مدت کمی باعث سوختن سیم پیچها میشوند، افزود : طول کابل بطور نسبی زیاد بین موتور و درایو از عوامل دیگر تشدید مشکل است که در خطوط اصلاح ۳ و ۴ طول کابلهای ۱۲۰ تا ۱۶۰ متر، در محدوده طول کابل های طولانی قرار می گیرند، همچنین سرعت زیاد سوئیچینگ ( ton ) نیز از عوامل دیگر تشدید مشکل بود.
عطایی با بیان اینکه نصب فیلترهای Dv / dt Plus VPL ضروری بود اظهار کرد : این فیلترها از دو قسمت راکتور Dv/dt به همراه (VPL (Voltage Peak Limiter که وظیفه آن حذف پیکهای ولتاژ و برگرداندن این انرژی به سمت لینک DC درایو تشکیل شده است .
فولاد مبارکه بزرگترین واحد تولید انواع ورق فولادی در ایران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25076

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.