4
معاون عمرانی استاندار قزوین:

نصب فیلتر روی دودکش‌های نیروگاه قزوین آلایندگی را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 94304
  • 19 دی 1401 - 22:26
نصب فیلتر روی دودکش‌های نیروگاه قزوین آلایندگی را کاهش می‌دهد
مهدی رجحانی: از سال گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای کاهش آلودگی نیروگاه انجام شده است که این تلاش ها حول سه محور قابل تشریح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: نصب فیلتر روی دودکش‌های نیروگاه شهید رجایی این استان به کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، مهدی رجحانی روز دوشنبه با بیان این مطلب تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای کاهش آلودگی نیروگاه انجام شده است که این تلاش ها حول سه محور قابل تشریح است.

وی اضافه کرد: برای اصلاح نصب فیلتر خاص روی دودکش‌های نیروگاه شهید رجایی در اقدام نخست با هدف کاهش آلایندگی‌ به همت بسیج مهندسین بررسی دقیقی انجام شده و فناوری لازم شناسایی شده است.

رجحانی تصریح کرد: پیرامون اجرای این روش مکاتبه ای با رییس جمهوری انجام شده که با هدف تامین اعتبارات لازم باید منتظر جواب آن‌ها باشیم.

این مسئول به محور دیگر پیگیری ها اشاره کرد و گفت: باید به سمت اقدام بلند مدت و اساسی رفت، یعنی نوسازی و ارتقا کلاس نیروگاه به فناوری‌های روز بسیار مهم است که این موضوع نیز در وزارت نیرو مسیر خود را طی می کند اما در کوتاه مدت قابل انجام نیست.

 

 

نیروگاهیان

رجحانی اقدام دیگر استان قزوین را تامین سوخت پاک و گاز بیشتر برای نیروگاه عنوان مرد و اظهار داشت: برای آن نامه نگاری و مذاکرات متعددی با وزارت نفت، شرکت گاز، وزارت نیرو و البته نهاد ریاست جمهوری انجام شد اما تلاش ها به علت ناترازی در تولید و مصرف گاز کشور چندان موثر نشده و خصوصا در فصول سرد سال که مهم‌تر است، اثربخش نبوده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در این شرایط مشارکت شهروندان و کاهش مصرف گاز و تراز شدن تولید و مصرف گاز موثرترین اقدام خواهد بود، گفت: ما برای حل این موضوع نیازمند یک مشارکت همگانی هستیم.

رجحانی تاکید کرد: رفع آلایندگی زیست محیطی از مهم ترین مسائل و موضوعات حقوق زیستی در جامعه محسوب می‌شود و نباید به مضرات آن بی تفاوت بود.

ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین چندی پیش در مصاحبه خبری گفته بود که سوخت مازوت نیروگاه ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین قبل تر از سوخت ۱۰۰ درصدی مازوت در نیروگاه شهید رجایی خبر داده بود و گفته بود حجم آلودگی هوا در استان قزوین در ۲ هفته پیش بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94304
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری علم و فناوری

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.