4

نصب و بهره‌برداری از ترانس قدرت برق در خوزستان طی ۵ روز

  • کد خبر : 104385
  • 10 خرداد 1402 - 21:33
نصب و بهره‌برداری از ترانس قدرت برق در خوزستان طی ۵ روز
"محمود دشت‌بزرگ" بیان کرد: یکی از ترانسفورماتور‌های پست 230 به 132 و 33 کیلوولت اهواز یک به علت حادثه و عملکرد رله‌های حفاظتی از مدار خارج گردید که بعد از بررسی کارشناسان معیوب بودن ترانس مذکور مشخص و نیاز به جایگزینی آن با ترانس دیگری تایید شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به نصب و برق‌دار شدن یک دستگاه ترانس در پست اهواز یک، گفت: این اقدام در مدت زمان پنج روز انجام گرفت که یک رکورد از بارگیری تا نصب و راه‌اندازی ترانس برق است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود دشت‌بزرگ” بیان کرد: یکی از ترانسفورماتور‌های پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت اهواز یک به علت حادثه و عملکرد رله‌های حفاظتی از مدار خارج گردید که بعد از بررسی کارشناسان معیوب بودن ترانس مذکور مشخص و نیاز به جایگزینی آن با ترانس دیگری تایید شد.

وی افزود: به دلیل آغاز پیک مصرف برق با بسیج گرو‌ه‌های عملیاتی در سه شیفت کاری عملیات جایگزینی ترانسفورماتور جدید به ظرفیت ۱۲۵ مگاولت آمپر در پست اهواز یک آغاز شد و در مدت زمان ۵ روز به پایان رسید و تحت ولتاژ قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان توضیح داد: دمونتاژ ترانس معیوب، حمل، مونتاژ، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ترانسفورماتور جدید به حدود یک ماه به زمان نیاز دارد اما ترانسفورماتور مذکور با تلاش شبانه روزی گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی در مدت زمان ۵ روز نصب و به بهره‌برداری رسید که به نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

دشت‌بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این ترانس و اقدامات انجام شده برای نصب و بهره‌برداری حدود هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: پست اهواز یک با ۴۶۰ مگاولت آمپر ظرفیت، یکی از پست‌های حساس کلانشهر اهواز است که پست‌های ۱۳۲ کیلوولت مرکز شهر را تغذیه و بار این منطقه از شهر را تامین می‌کند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=104385
  • نویسنده : مرتضی آژند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.