7

نصب کنتورهای هوشمند آب و برق راهکار جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌های کردستان

  • کد خبر : 37901
  • 19 آذر 1399 - 14:08
نصب کنتورهای هوشمند آب و برق راهکار جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌های کردستان
در استان کردستان از آغاز پروژه نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق و حجمی؛ ۲ هزارو ۹۰۰ دستگاه کنتور نصب شده که این تعداد بیش از ۹۵ درصد منابع آبی برق‌دار شرق استان که بیشترین حساسیت از نظر مدیریت منابع آب را داراست، پوشش داده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، بستر ساز کاهش افت آبخوان و مصرف بهینه منابع آبی استان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عرفان مؤمن پور” با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند به منظور اندازه گیری میزان برداشت آب از چاه‌ها مطابق پروانه بهره برداری در دستور کار این شرکت قراردارد، اظهار داشت: در استان کردستان از آغاز پروژه نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق و حجمی؛ ۲ هزارو ۹۰۰ دستگاه کنتور نصب شده که این تعداد بیش از ۹۵ درصد منابع آبی برق‌دار شرق استان که بیشترین حساسیت از نظر مدیریت منابع آب را داراست، پوشش داده است.

وی با تاکید بر نقش مهم نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب دارای پروانه نصب شده و در ۶ ماهه سال جاری نیز ۸۰ دستگاه دیگر نصب و بهره برداری شده است.

مؤمن پور با بیان اینکه در تمامی مصارف در استان کردستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری است، ادامه داد: عمده تعداد چاه‌های دارای پروانه بهره برداری مربوط به مصارف کشاورزی بوده و از این تعداد ۴ هزارو ۵۰۰ حلقه آن برقدار و بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ حلقه آن دیزلی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده که تا ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد آن به ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه می‌رسد ۲۳۰ دستگاه آن حجمی هوشمند با قابلیت نصب روی چاه‌های دیزلی است که در گذشته این امکان وجود نداشته و صرفا چاه‌های برق‌دار قابلیت نصب کنتور را داشته‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37901
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.