9

نصب ۳۴ کیلومتر فیبر نوری روی خطوط انتقال و فوق توزیع برق باختر

  • کد خبر : 9537
  • 04 آذر 1398 - 15:32
نصب ۳۴ کیلومتر فیبر نوری روی خطوط انتقال و فوق توزیع برق باختر

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای باختر از نصب ۳۴ کیلومتر فیبرنوری روی خطوط انتقال و فوق توزیع این شرکت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجتبی داودآبادی” گفت: در راستای ایجاد سیستم‌های حفاظتی، رویت‌پذیری و تبادل بهتر اطلاعات، پروژه نصب فیبرنوری روی خطوط انتقال و […]

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای باختر از نصب ۳۴ کیلومتر فیبرنوری روی خطوط انتقال و فوق توزیع این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجتبی داودآبادی” گفت: در راستای ایجاد سیستم‌های حفاظتی، رویت‌پذیری و تبادل بهتر اطلاعات، پروژه نصب فیبرنوری روی خطوط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ ای باختر به‌طول ۳۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پروژه نصب فیبرنوری بر اساس نظرات و کارشناسی‌های انجام شده در معاونت‌های بهره‌برداری و طرح و توسعه روی خطوط اولویت‌بندی شده طرح جامع مخابراتی اجرا شد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه عملیات احداث خطوط فیبر نوری شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم‌کشی است، افزود: در حال حاضر تامین تجهیزات و انتخاب پیمانکار اجرایی پروژه و عملیات اجرایی نصب سیم محافظ OPGW روی برخی از خطوط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ ای به‌طول تقریبی ۳۴ کیلومتر انجام شده است.

داودآبادی با اشاره به اینکه فیبر نوری بستر لازم برای تبادل سریع و با کیفیت اطلاعات را مهیا می‌کند، گفت: پروژه نصب فیبرنوری روی خطوط ۲۳۰ کیلوولت اراک ۲ به پست ایرالکو، پست شرکت آلومنیوم سازی اراک به طول ۴ هزار متر و فیبر نوری خط ۶۳ کیلوولت لجور به جاورسیان در استان مرکزی به طول ۳۰ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نصب و به بهره‌برداری رسید.
وی در خصوص اهداف به‌کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق افزود: دریافت اطلاعات از نیروگاه‌ها و پست‌های در دست بهره‌برداری، ضرورت اتوماسیون شبکه توزیع و فوق توزیع به‌ویژه در مناطق حساس شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور بهره‌برداری صحیح از پست‌ها و نیروگاه‌ها و اعمال هماهنگی و کنترل فرکانس شبکه در بخش تولید و انتقال از اهداف به‌کارگیری فیبر نوری در شبکه برق به‌شمار می‌آید.

معاون طرح و توسعه برق باختر تصریح کرد: مانیتورینگ شبکه انتقال و فوق توزیع، برقراری ارتباط بین دیسپاچینگ فوق توزیع اصلی با سایر دیسپاچینگ‌های فرعی، برقراری ارتباطات به‌منظور پوشش مخابراتی و اتصال آن‌ به تمامی دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای و دیسپاچینگ ملی و افزایش بهره‌وری از طریق انتقال اطلاعات از دیگر اهداف به‌کارگیری فیبر نوری در شبکه برق است.

داودآبادی ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه نصب فیبرنوری روی خطوط، انتقال داده با سرعت بالا و ایجاد بستر مناسب، نتایج چشمگیری در پیشبرد اهداف شرکت حاصل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9537

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.