5
توسط معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی؛

نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق ابلاغ شد

  • کد خبر : 53057
  • 07 تیر 1400 - 11:44
نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق ابلاغ شد
"همایون حایری" نظام‌نامه بازرسي فني تجهيزات تخصصي صنعت برق كه منجر به سامان‌دهي بازرسي فني و سازختاردهي به فعاليت‌ها در ارجاع كار به تامين‌كنندگان واجد صلاحيت و همچنين گسترش تعامل بين نهادها و مراجع ذي‌ربط در اين زمينه خواهد شد را براي اجرا ابلاغ كرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به‌منظور هماهنگی لازم در امور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای بازرسی‌های فنی، نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ” همایون حایری” نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق که منجر به سامان‌دهی بازرسی فنی و سازختاردهی به فعالیت‌ها در ارجاع کار به تامین‌کنندگان واجد صلاحیت و همچنین گسترش تعامل بین نهادها و مراجع ذی‌ربط در این زمینه خواهد شد را برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (۲۶) قانون برگزاری مناقصات، یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی، تهیه و ارائه فهرست از تامین‌کنندگان واجد صلاحیت تجهیزات تخصصی در حوزه ماموریت و فعالیت دستگاه‌های مذکور و حصول اطمینان از کیفیت و انطباق تجهیزات با استانداردها است.
طبق این نظام‌نامه، بررسی‌های فنی در تهیه و ارائه فهرست مورد اشاره با انجام بازرسی فنی که بررسی انطباق عملکرد شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات تخصصی، با آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و استانداردهای مشخصی که متضمن کیفیت تجهیزات مورد استفاده است، صورت می‌پذیرد.

 

نیروگاهیان

بر این اساس، وزارت نیرو در ابلاغیه‌ یازدهم مرداد سال ۱۳۹۶ تهیه و ارائه فهرست مذکور را به شرکت‌های مادرتخصصی تفویض کرده است. اجرای این نظام‌نامه، منجر به سامان‌دهی بازرسی فنی و ساختاردهی به فعالیت‌ها در ارجاع کار به تامین‌کنندگان واجد صلاحیت و همچنین گسترش تعامل بین نهاد‌ها و مراجع ذی‌ربط در این زمینه خواهد شد و بستر مناسبی را جهت ارتقاء کیفیت تجهیزات تخصصی صنعت برق، فراهم می‌آورد.
این گزارش حاکی است، حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات، آئین‌نامه‌ها و استانداردهای صنعت برق، ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی اطلاعات فهرست واجدین صلاحیت تولید کالا و تجهیزات تخصصی در صنعت برق، راهبری و سامان‌دهی بازرسی فنی در صنعت برق و افزایش و ارتقاء کمی و کیفی بازرسی فنی در صنعت برق از اهداف این کار است.
محدوده اجرای نظام‌‌نامه شامل‌ حوزه ستادی وزارت نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی حوزه برق و انرژی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها، ساتکاب، ساتبا و پژوهشگاه نیرو است.
خاطرنشان می‌سازد، مسئولیت اجرای نظام‌نامه در شرکت‌های مادرتخصصی حوزه برق و انرژی و  شرکت‌های زیرمجموعه آنها، ساتکاب، ساتبا و پژوهشگاه نیرو بر عهده بالاترین مقام دستگاه و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای نظام‌‌نامه، بر عهده معاون برق و انرژی وزارت نیرو است.

اسناد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53057
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.