7
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی عنوان کرد:

نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های آذربایجان شرقی بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 39377
  • 08 دی 1399 - 18:50
نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های آذربایجان شرقی بازگشایی می‌شود
"یوسف غفارزاده" با بیان اینکه این تجربه برای دومین سال متوالی به دستور استاندار این استان به مرحله اجرا در می‌آید، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر با این اقدام بازگشایی، لایروبی و در مجموع منجر به آزادسازی ۲۱۰ هکتار از اراضی حکومتی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تصمیم اخیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران، امکانات و ماشین‌آلات تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان به دستور استاندار برای بازگشایی نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها به طول ۲۵۰۰ کیلومتر بسیج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یوسف غفارزاده” با بیان اینکه این تجربه برای دومین سال متوالی به دستور استاندار این استان به مرحله اجرا در می‌آید، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر با این اقدام بازگشایی، لایروبی و در مجموع منجر به آزادسازی ۲۱۰ هکتار از اراضی حکومتی شد.

به گفته وی، این موضوع مجدداً در جلسه اخیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات بحران مورد موافقت استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت و اعلام کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات تخصیصی برای عملیات بازگشایی، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌ها تنها می‌توان هر سال ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر استان را بازگشایی و لایروبی کرد، حال آنکه با این تدبیر این مقدار تا ۳ یا ۴ برابر در هر سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، طول رودخانه‌ها و مسیل‌های استان را در مجموع ۲۵ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۲۵۰۰ کیلومتر از این مقدار جزو نقاط حادثه‌خیز محسوب می‌شود.
وی همچنین با اشاره به مشارکت بسیار خوب مقامات قضایی، فرمانداران شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در این طرح اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر یکصد دستگاه ماشین آلات شامل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی و بولدوزر پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات استانی و شهرستانی برای این امر به‌کار گرفته شدند.

وی در پایان با اشاره به وسعت، کوهستانی بودن و تعدد رودخانه‌ها، از استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های سیل‌خیز کشور یاد کرد و ضرورت اتخاذ تدابیر و آمادگی لازم در برابر حوادث طبیعی به‌ویژه سیل را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39377
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.