3
با شعار "امنیت آبی برای صلح و توسعه پایدار"؛

نهمین اجلاس شورای جهانی آب برگزار شد

  • کد خبر : 74020
  • 10 فروردین 1401 - 20:45
نهمین اجلاس شورای جهانی آب برگزار شد
اجلاس شورای جهانی آب(WWF)  هر سه سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو شورا با هدف ارائه آخرین دستاوردهای روز دنیا، نوآوری‌ها و طرح‌های ابتکاری در حوزه آب برگزار می‌شود.

نهمین اجلاس شورای جهانی آب از یکم تا ششم فروردین‌ماه سال جاری با شعار “امنیت آبی برای صلح و توسعه پایدار” در شهر داکار پایتخت کشور سنگال (غرب آفریقا) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اجلاس شورای جهانی آب(WWF)  هر سه سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو شورا با هدف ارائه آخرین دستاوردهای روز دنیا، نوآوری‌ها و طرح‌های ابتکاری در حوزه آب برگزار می‌شود.
​تاکنون ۸ اجلاس از سال ۱۹۹۷ به ترتیب در کشورهای مراکش (۱۹۹۷)، هلند (۲۰۰۰)، ژاپن(۲۰۰۳)، مکزیک (۲۰۰۶)، ترکیه (۲۰۰۹)، فرانسه (۲۰۱۲)، کره جنوبی (۲۰۱۵) و برزیل (۲۰۱۸) برگزار شده و نهمین اجلاس شورای جهانی آب نیز از تاریخ اول لغایت ششم فروردین‌ماه سال‌جاری  با شعار “امنیت آبی برای صلح و توسعه پایدار” در شهر داکار پایتخت کشور سنگال (غرب آفریقا) برگزار شد.
هدف از برگزاری این رویداد بین المللی سرعت بخشیدن به دسترسی جهانی به آب سالم و سامانه‌های جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی پساب‌ها بوده است که در این راستا بیش از ۱۰۰ جلسه و پنل تخصصی در زمینه‌های مختلف آب و فاضلاب برگزار و آخرین دستاوردهای علمی دنیا در زمینه های فوق توسط نمایندگان کشورهای ایران (از سازمان آب و برق خوزستان و وزارت جهاد- کشاورزی)، آلمان، فرانسه، بلژیک ،کره جنوبی ، چین، سریلانکا، غنا و هند و همچنین سازمان‌های بین المللی نظیر بانک جهانی(WB) ، بانک توسعه اسلامی (IDB)، فائو(FAO)، انجمن بین المللی آب (IWA)، کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID)، مشارکت جهانی آب (GWP) ، انجمن بین المللی منابع آب (IWRA) و  مرکز علمی- تحقیقاتی غرب آفریقا (WASCAL) ارائه شد.

 

نیروگاهیان

در این رویداد بین المللی که با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر شرکت کننده از حدود ۱۵۰ کشور جهان تشکیل شد، “علیرضا سلامت” به‌عنوان نائب رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی و به نمایندگی از وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران (شرکت مدیریت منابع آب ایران) متولی برگزاری دو نشست با عناوین “مدیریت هوشمند آب” و “گذر از توسعه روستایی به تحول همه‌جانبه روستایی (Rural Transformation)” در طی این رویداد بود.
در این اجلاس نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان ،وزارت جهاد کشاورزی ،  بخش خصوصی واتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران  نیز حضور داشتند.
بیانیه این اجلاس نیز در پنج محور اصلی شامل تضمین حق دسترسی همگان به آب سالم و تأسیسات جمع آوری و تصفیه پساب، تضمین تأمین منابع، تضمین تأمین منابع مالی کافی، تضمین حکمرانی همه جانبه و ارتقای همکاری های بین المللی تدوین شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74020
  • نویسنده : مهتاب علی‌بخشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.