4

نیاز آبی نیروگاه شهید مفتح به سفره‌های زیرزمینی برطرف می‌شود/ لزوم استفاده از آب‌های غیرمتعارف در نیروگاه‌های کشور

  • کد خبر : 82341
  • 07 مرداد 1401 - 16:12
نیاز آبی نیروگاه شهید مفتح به سفره‌های زیرزمینی برطرف می‌شود/ لزوم استفاده از آب‌های غیرمتعارف در نیروگاه‌های کشور
علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی تلاشگران صنعت برق برای تامین انرژی‌ پایدار در کشور، افزود: اقدامی که امسال در بخش نیروگاهی صورت گرفته کاری بی‌نظیر و اثر بخشی بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح همدان سال آینده افتتاح می‌شود، گفت: تکمیل این پروژه موجب کاهش ۸۵ درصدی مصرف آب و افزایش پایداری این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی تلاشگران صنعت برق برای تامین انرژی‌ پایدار در کشور، افزود: اقدامی که امسال در بخش نیروگاهی صورت گرفته کاری بی‌نظیر و اثر بخشی بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌گران صنعت برق با جلوگیری از قطعی برق و تامین انرژی پایدار در تابستان امسال موجب تامین آسایش و رضایت‌مندی مردم شده‌اند.

وزیر نیرو روند اجرای پروژه‌های نیروگاه شهید مفتح را بسیار مثبت و اثربخش ارزیابی کرد و افزود: این مجموعه جزو نیروگاه‌های مطمئن کشور است که در کنترل فرکانس و پایداری شبکه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح، ادامه داد: با اجرای این طرح خوشبختانه یکی از مشکلات این نیروگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. در ادوار پیش از این همواره یکی از معضلات و مشکلات این نیروگاه میزان مصرف آب بالای نیروگاه از چاه‌های زیرزمینی بوده است که با پیاده‌سازی این پروژه مشکل یاد شده نیز برطرف شده است.

 

 

نیروگاهیان

وزیر نیرو تاکید کرد: با اجرای طرح خط انتقال پساب به عنوان آب مصرفی این ‌نیروگاه‌، از مصرف آب چاه‌ها جلوگیری شده که اقدامی بسیار مثبت در جهت مدیریت منابع آب کشور است.

محرابیان با اشاره به لزوم بهره‌وری از آب‌های غیرمتعارف، عنوان کرد: در دیگر نیروگاه‌های کشور نیز این مشکل وجود دارد و از منابع سفرهای زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. لذا باید به سمتی برویم که بتوانیم ‌از آب‌های غیر متعارف برای این منظور استفاده کنیم.

وی با اشاره به پروژه ساخت برج خشک واحد دوم نیروگاه شهید مفتح، افزود: با تکمیل این طرح علاوه بر صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب این واحد، کمک شایانی به حفاظت از محیط‌زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو این مجموعه خواهد کرد.

وزیر نیرو با تاکید اینکه این پروژه منجر به کاهش چهار میلیون مترمکعبی مصرف آب نیروگاه در سال خواهد شد، گفت: انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه و احداث برج خنک‌کن واحد شماره یک و دو از جمله پروژه‌هایی است که با احداث و بهره‌برداری از آن‌ها نیاز نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=82341
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.