3
مدیرعامل نیروگاه اصفهان:

نیروگاه اصفهان تامین کننده ۱۱ درصد برق استان است

  • کد خبر : 85790
  • 23 شهریور 1401 - 15:48
نیروگاه اصفهان تامین کننده ۱۱ درصد برق استان است
در نشست خبری که با حضور عباس کریمی، مدیرعامل نیروگاه اصفهان،  سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، کریمی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان با ظرفیت نامی ۸۳۵ مگاوات در تمام فصول سال در حال تولید پایدار انرژی است، گفت: همواره در راستای تأمین برق مورد نیاز هموطنان عزیزمان تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل نیروگاه اصفهان گفت: این نیروگاه با قدمت بیش از نیم قرن به عنوان دومین نیروگاه بخاری احداث شده در کشور، تامین کننده ۱۱ درصد برق استان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، در نشست خبری که با حضور عباس کریمی، مدیرعامل نیروگاه اصفهان،  سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، کریمی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان با ظرفیت نامی ۸۳۵ مگاوات در تمام فصول سال در حال تولید پایدار انرژی است، گفت: همواره در راستای تأمین برق مورد نیاز هموطنان عزیزمان تلاش خواهیم کرد.
مدیرعامل نیروگاه اصفهان در ادامه بیان داشت: امروزه با توجه به گذشت ۵۳ سال از قدمت اولین واحدهای بخاری در این نیروگاه و با تلاش شبانه روزی کارکنان همچنان شاهد استفاده از حداکثر توان این واحدها همانند سال های نخست فعالیت در عرصه تولید انرژی الکتریکی پایدار هستیم،  البته ناگفته نماند با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهد که در این نیروگاه وجود دارد صفر تا صد فعالیت های تعمیراتی توسط متخصصان داخلی انجام می شود.
همچنین در ادامه نشست مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان افزود: با احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در این نیروگاه و بهره برداری از این تصفیه خانه به صورت آزمایشی توانستیم نقش بسزایی در تامین بخشی از آب مورد نیاز واحدهای بخاری نیروگاه اصفهان داشته باشیم. با اجرای طرح برج خنک کننده خشک در این نیروگاه تا ۸۵درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

محسنی از بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب نیروگاه اصفهان با ظرفیت تولید ۱۵۰ لیتر بر ثانیه در تابستان سال گذشته و همچنین برنامه ریزی برای جایگزین کردن بُرج های خنک کننده خشک این نیروگاه به منظور مصرف بهینه آب در نیروگاه اصفهان و قطع وابستگی آن به آب خام تا ۲ سال آینده خبر داد و گفت: فاضلاب خام شهر دُرچه پس از انتقال به تصفیه خانه فاضلاب نیروگاه اصفهان، کامل تصفیه و پس از تبدیل به آب صنعتی در واحدهای بخار مصرف می شود.
وی گفت: واحدهای اول و دوم بخار نیروگاه اصفهان در سال ۱۳۴۸ وارد مدار شد و تا چند سال آینده این دو واحد به دلیل قدمت زیاد از مدار خارج می شوند و واحدهای جدید با بهره وری بالا جایگزین آنها خواهند شد.
مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان تصریح کرد: هزینه تمام شده تولید هر کیلو وات ساعت برق در کشورمان حدود ۵۰۰ تومان بوده که قیمت آن در بخش خانگی ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان است و این فاصله را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.

محسنی مصرف آب در نیروگاه اصفهان را روزانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: ۱۵۰ لیتر آن از طریق تصفیه خانه نیروگاه و مابقی از طریق آب چاه تامین می شود.
وی در پایان عنوان کرد: مصرف برق استان اصفهان با احتساب مدیریت بار روزانه نزدیک به ۶۰۰۰مگاوات بوده که حدود ۲۰ درصد برق مصرفی آن از شبکه سراسری و بقیه در ۵ نیروگاه استان تامین می شود.
گفتنی است؛ در پایان نشست از تصفیه خانه فاضلاب شهری نیروگاه اصفهان و واحدهای بخاری این نیروگاه بازدید شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85790
  • نویسنده : محسن کاظمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.