4

نیروگاه تبریز از آب فاضلاب به جای آب آشامیدنی استفاده کند

  • کد خبر : 30006
  • 11 مرداد 1399 - 8:49
نیروگاه تبریز از آب فاضلاب به جای آب آشامیدنی استفاده کند
فرماندار تبریز با انتقاد از موضوعات مربوط به کمبود آب آشامیدنی در این شهر، به طور تلویحی خواستار استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از آب فاضلاب به جای آب آشامیدنی شد.

نیروگاه تبریز از آب فاضلاب به جای آب آشامیدنی استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار کیهان،فرماندار تبریز با انتقاد از موضوعات مربوط به کمبود آب آشامیدنی در این شهر، به طور تلویحی خواستار استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از آب فاضلاب به جای آب آشامیدنی شد.
«بهروز مهدوی» گفت: مقداری از سهمیه آب خروجی از زرینه‌رود در مسیر تبریز، به شهرها می‌رود و بخشی نیز به نیروگاه حرارتی داده می‌شود.
وی افزود: اجباری به استفاده از آب آشامیدنی در نیروگاه نیست و می‌توان بجای آن از آب فاضلاب و پساب استفاده کرد.

نیروگاهیان

مهدوی یادآور شد: ۲۵۰ لیتر در ثانیه از این آب، در ورود به تبریز به نیروگاه حرارتی داده می‌شود.
فرماندار همچنین مدیریت آب را به چالش کشید و با تأکید بر این که منابع آب در منطقه تبریز به میزان مناسبی وجود دارد ولی مدیریت، درست نیست، خاطرنشان کرد: از نظر آب منطقه‌ای استان، دلیل افت فشار آب در افزایش ۱۸ درصدی مصرف آن است در حالی که از افزایش برداشت آب از زرینه رود تا ۲۰ درصد نیز خبر می‌دهد که در این صورت می‌بایست ۲ درصد آب اضافی موجود باشد.
مهدوی تصریح ساخت: میزان تولید آب آشامیدنی تبریز ۵۳۰۰ لیتر در ثانیه و میزان مصرف آن ۵۸۰۰ لیتر در ثانیه اعلام می‌شود. وی گفت: برغم مازاد مصرف آب آشامیدنی در تبریز ۷۰ درصد آب به فاضلاب برمی‌گردد. فرماندار افزود: ۳۷۰۰ لیتر در ثانیه آب تولیدی به فاضلاب باز می‌گردد.
مهدوی ادعا کرد حق‌آبه تبریز از زرینه‌رود، به طور کامل تأمین نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=30006

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.