4

نیروگاه جدید بعثت تا دو سال آینده در مدار قرار می‌گیرد/ افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور تا ۴۲ درصد

  • کد خبر : 124970
  • 21 اسفند 1402 - 9:24
نیروگاه جدید بعثت تا دو سال آینده در مدار قرار می‌گیرد/ افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور تا ۴۲ درصد
در برنامه هفتم توسعه افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور تا ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است که جایگزینی نیروگاه‌های فرسوده با واحد‌های راندمان بالا گامی مهم در این راستا خواهد بود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو، در برنامه هفتم توسعه افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور تا ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است که جایگزینی نیروگاه‌های فرسوده با واحد‌های راندمان بالا گامی مهم در این راستا خواهد بود.

احداث واحد‌های جدید با راندمان بالا و همینطور جایگزینی و بازتوانی نیروگاه‌های فرسوده فعلی اهم راه‌های افزایش راندمان به منظور کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌ها هستند و در این راستا برنامه بازنشستگی و جایگزینی برای نیروگاه‌های با راندمان پایین در کشور برنامه‌ریزی شده است.

این جایگزینی برای نیروگاه‌های رامین، بندرعباس، ری، طرشت، بعثت و… تعریف شده است. نیروگاه بعثت یکی از نیروگاه‌های قدیمی در تهران است که با راندمان پایینی فعالیت می‌کند و در صورت جایگزینی این نیروگاه صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب و افزایش ۲.۵ برابری راندمان محقق خواهد شد. این بدان معناست که با معادل سوخت فعلی، برق بیشتری را می‌توان به شبکه تزریق کرد که البته این طرح جایگزینی برای نیروگاه بعثت توقف چندساله داشته و چالش مجوز‌های زیست محیطی این روند را کند کرده است

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124970

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.