3

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان اقلید استان فارس به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 6083
  • 19 تیر 1398 - 21:51
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان اقلید استان فارس به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان فارس نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان اقلید با سرمایه‎‌گذاری غیردولتی و با استفاده از فناوری بومی‌سازی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، با توجه به اینکه استان فارس یکی از مناطقی است که از بیشترین پتانسیل جذب […]

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان فارس نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان اقلید با سرمایه‎‌گذاری غیردولتی و با استفاده از فناوری بومی‌سازی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، با توجه به اینکه استان فارس یکی از مناطقی است که از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی برخوردار است، تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی در این استان به ۴۸٫۵۸ مگاوات رسیده است.
نیروگاه یاد شده از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری کرده و با کاهش مصرف چهار هزار و ۳۷۲ مترمکعبی آب در سال به چالش کمبود منابع آبی یاری می‌رساند. همچنین این مجموعه‌ نیروگاهی با تزریق بیش از ۱۶ گیگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری برق باعث صرفه‌جویی سالیانه ۵٫۶۴ میلیون مترمکعب سوخت فسیلی خواهد شد.
این نیروگاه مجموعا برای ۶۴ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.