7

نیروگاه رامین اهواز در پایداری شبکه برق سراسری کشور و خوزستان نقش دارد

  • کد خبر : 11708
  • 01 دی 1398 - 18:03
نیروگاه رامین اهواز در پایداری شبکه برق سراسری کشور و خوزستان نقش دارد

سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز گفت: نیروگاه رامین بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و در پایداری شبکه برق سراسری کشور و خوزستان نقش مهمی دارد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا جدیدیان سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز  با اشاره به اهمیت این نیروگاه […]

سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز گفت: نیروگاه رامین بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و در پایداری شبکه برق سراسری کشور و خوزستان نقش مهمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا جدیدیان سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز  با اشاره به اهمیت این نیروگاه در تامین برق شبکه سراسری و استان خوزستان، گفت: نیروگاه رامین با ۴ واحد ۳۰۵ و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی، نقش مهمی را در پایداری شبکه برق سراسری کشور و استان خوزستان ایفا می‌کند.

او به آب و هوای گرم و مرطوب اهواز اشاره کرد و بیان داشت: پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین از جمله؛ پرسنل فنی که با وجود دمای بالای محیط کار خود، تمام سعی و تلاششان، پایداری تولید برق واحد‌های نیروگاه است.

جدیدیان ضمن ارج نهادن به زحمات پرسنل قسمت‌های مختلف نیروگاه، پرسنل بهره برداری نیروگاه رامین را کسانی دانست که در خط مقدم تولید، در ماه‌های گرم سال و به منظور تولید حداکثری و پایدار واحد‌ها، تلاشی دوچندان از خود نشان می‌دهند.

سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین اظهار کرد: با وجود شیفت کاری، شرایط سخت محیط کار و همچنین ایجاد استرس‌های ناشی از حساسیت و اهمیت کار پرسنل بهره بردار در قسمت‌های مختلف، استهلاک جسمی و ایجاد فشار‌های روحی، بر سلامتی پرسنل تاثیری مستقیم و مضر دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با این وجود ما شاهد آن هستیم که پرسنل تلاشگر نیروگاه رامین، حتی با وجود آب و هوای آزاردهنده و رطوبت بالای محیط کار، تمام سعی و تلاش خود را در جهت پایداری و تولید حداکثری برق واحد‌ها از خود نشان می‌دهند، به نحوی که عکس العمل‌های به موقع و سریع پرسنل بهره برداری در مواقع لزوم، مانع از توقف تولید واحد‌های مربوطه و ایجاد مشکل برای شبکه برق سراسری و استان می‌شود.

رضا جدیدیان افزود: واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین با وجود سطح تکنولوژیکی خاص خود (دمای ۵۴۰ درجه سانتیگراد و فشار ۲۴۰ اتمسفر مربوط به بخار تولیدی بویلر و تغذیه توربین) و با وجود گذشت ۴ دهه از بهره برداری از اولین واحد تولید برق آن، همچنان با تلاش پرسنل متعهد و متخصص خود، توانسته است تولید برق خود را در حد خواسته شده توسط مرکز کنترل شبکه برق کشور (دیسپاچینگ) حفظ نمایند.

او با تاکید بر اهمیت تجارب کسب شده در قسمت‌های مختلف نیروگاه تصریح کرد بهره برداری از واحد‌های نیروگاه رامین، با وجود تجارب گرانبهایی که خوشبختانه طی چند دهه گذشته، نه تنها بصورت مکتوب و ثبت شده بلکه در وجود پرسنل قسمت‌های مختلف نیروگاه از جمله تعمیر و نگهداری، واحد مهندسی و قسمت تولید (بهره برداری) کسب، ذخیره و مورد استفاده قرار گرفته است، موجب گردیده که تولیدی پایدار و حداکثری را برای منطقه خوزستان و شبکه سراسری رقم بزنند.

جدیدیان ضمن با اهمیت قلمداد نمودن تلاش سایر قسمت‌های نیروگاه در پروسه تولید برق گفت: حمایت و پشتیبانی قسمت‌های مختلف نیروگاه از قسمت تولید (بهره برداری)، توانسته است علاوه بر اینکه تعداد توقف واحد‌های تولید برق را به حداقل برساند، زمان رفع اشکالات مربوطه و پیوستن مجدد واحد‌های تولید برق به شبکه سراسری را در کمترین زمان ممکن، میسر نمایند.

او در پایان با اشاره به نقش پراهمیت و ارزنده نیروی انسانی در تولید برق نیروگاه و در نتیجه پایداری شبکه سراسری کشور اظهار کرد: توجه به نیروی انسانی، پیگیری و رفع مشکلات و همچنین پاسخ به نیاز‌های آن‌ها، از جمله موارد مهمی است که مورد توجه و اهتمام مدیران بهره برداری قرار دارد و این مهم در افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه بیشتر در پرسنل موثر است.

نیروگاه رامین اهواز، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است که در ۲۰ کیلومتری جاده اهواز _مسجدسلیمان، در منطقه «ویس» و کنار رودخانه کارون احداث شده است.
سوخت این نیروگاه گاز و جهت تامین برق مصرفی کشور و به خصوص واحد‌های صنعتی استان خوزستان احداث شده بود و هم اکنون دارای شش واحد تولید برق به ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات می‌باشد که بهره برداری از اولین واحد ۳۰۵ مگاواتی آن در سال ۱۳۵۸ صورت گرفت.

طرح توسعه این نیروگاه نیز با ساخت ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی دیگر در حال انجام است که با پیوستن این واحد‌ها به شبکه سراسری برق کشور، توان خروجی این نیروگاه به ۲۴۹۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

طبق آخرین آمار اعلام شده، حدود ۴۲ درصد برق مصرفی استان خوزستان و ۶ درصد شبکه سراسری کشور توسط نیروگاه رامین تولید می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11708

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.