4

نیروگاه سیکل ترکیبی زواره به عنوان صنعت سبز ملی شناخته شده است

  • کد خبر : 26774
  • 21 خرداد 1399 - 18:48
نیروگاه سیکل ترکیبی زواره به عنوان صنعت سبز ملی شناخته شده است
حسین شواخی روز سه شنبه ۲۰ خرداد به مناسبت هفته محیط زیست‌ در نشست با خبرنگاران افزود: ‌با توجه به مراقبت‌ محیط بانان‌، کاهش شکار، آگاه سازی مردم و همکاری مردم محلی در سرشماری صورت گرفته از وحوش در نیمه دوم سال گذشته‌ شاهد افزایش ۱۰ درصدی حیات وحش در منطقه حفاظت شده کهیاز و پناهگاه خارو در این شهرستان هستیم.

‌رئیس اداره حفاظت محیط اردستان ‌به ۴۳ مورد پایش صنایع، ۲۱ مورد پایش معادن، ۱۰ مورد پیگیری قضایی و صدور ۷ رای در سال جاری اشاره کرد و گفت‌: کارهای آموزشی‌، فرهنگی زیست محیطی در ارتباط با پسماند انجام گرفته و نیروگاه سیکل ترکیبی زواره بعنوان‌ صنعت سبز ملی معرفی شده، همچنین در شهرستان‌ صنعت آلاینده نداریم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازایسنا،حسین شواخی روز سه شنبه ۲۰ خرداد به مناسبت هفته محیط زیست‌ در نشست با خبرنگاران افزود: ‌با توجه به مراقبت‌ محیط بانان‌، کاهش شکار، آگاه سازی مردم و همکاری مردم محلی در سرشماری صورت گرفته از وحوش در نیمه دوم سال گذشته‌ شاهد افزایش ۱۰ درصدی حیات وحش در منطقه حفاظت شده کهیاز و پناهگاه خارو در این شهرستان هستیم.

وی افزود: با تصویب شورای عالی محیط زیست‌ کشور، نرخ جریمه های صید افزایش ۳ برابری داشته تا ۲ میلیارد ریال می رسد و همین موضوع باعث کاهش شکار شده و از طرفی فرهنگ سازی و همکاری مردم‌ محلی مانع صید گونه‌های جانوری شده و این امر افزایش این حیوانات را به همراه داشته است.

نیروگاهیان

شواخی اضافه کرد: این جریمه ها علاوه بر گونه های جانوری‌، خزندگان‌ و پرندگان‌ را نیز شامل می شود.

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان تصریح کرد: امسال با توجه به بارندگی های خوب شاهد رویش گونه‌های مختلف گیاهی و آبدار شدن‌ چشمه ها در مناطق حفاظت شده هستیم و پیش بینی می شود تولید مثل وحوش افزایش داشته باشد، اما فعلا مشکل آذوقه و آب برای حیوانات وجود ندارد.

شواخی با بیان اینکه‌ بالغ بر ۸۰ چشمه و آبگاه در این مناطق وجود دارد، گفت: با همکاری دوست داران حیات وحش و اعتبارات‌ داخلی تصمیم به لایروبی و بهسازی این چشمه ها و آبگاه ها داریم.
وی به دستگیری ۸ شکارچی متخلف در ۳ گروه در سالجاری در این منطقه اشاره و افزود: از دستگیر شدگان پنج لاشه شکار و دو قبضه اسلحه شکاری و مقداری ادوات شکار و دوربین ضبط و پرونده جهت تعیین تکلیف به دادگستری ارسال شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان در خصوص تولید و دفن زباله هم اردستان گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن زباله در شهرستان اردستان تولید می‌شود که همچنان مشکل دفن بهداشتی را به همراه دارد.

شواخی تصریح کرد: دفن زباله در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد در محل‌های مجوزدار صورت می‌گیرد اما در بیشتر روستاها این امر به صورت مناسب انجام نمی‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت ساخت کارخانه تبدیل زباله به کمپوست در منطقه هم گفت: تاکنون کار اجرایی ساخت کارخانه تبدیل زباله به کمپوست آغاز نشده‌، ولی پیگیری‌ها برای همکاری با مسئولان شهرستان نطنز در راستای ساخت این کارخانه به صورت مشترک ادامه دارد.

پناهگاه حیات وحش خارو با مساحت ۱۰۲ هزار هکتار در بخش زواره و شمال و شمال شرقی اردستان، هم‌مرز پارک ملی سمنان از ظرفیت بالای گونه‌های جانوری و گیاهی برخوردار است و منطقه بکر و کلیدی حیات وحش محسوب می شود که‌ گونه‌های جانوری کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر، زاغ بور، هوبره، گرگ، کفتار، روباه، گربه شنی، کاراکال و پلنگ و چندین گونه گیاهی نیز در این منطقه وجود دارد.

‌همچنین منطقه حفاظت شده کهیاز با گستره ۹۲ هزار هکتار واقع دربخش زواره و شرق شهرستان اردستان میزبان گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ و میش، آهو، کفتار، گرگ، روباه و گربه‌شنی، کاراکال و گربه‌وحشی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26774

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.