2

نیروگاه شهیدرجایی با تمام توان آماده تولید در تابستان است

  • کد خبر : 131666
  • 31 اردیبهشت 1403 - 11:12
نیروگاه شهیدرجایی با تمام توان آماده تولید در تابستان است
ابوالفضل موتابها با بیان این مطلب، افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه که از نیمه اول مهرماه سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای گذر موفق از پیک تابستان امسال آغاز شده بود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از   وزارت نیرو ، ابوالفضل موتابها با بیان این مطلب، افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه که از نیمه اول مهرماه سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای گذر موفق از پیک تابستان امسال آغاز شده بود، با تلاش بی‌وقفه متخصصان این شرکت پیش از پایان نیمه اول اردیبهشت‌ماه به اتمام رسید.
وی با اشاره به تعداد و نوع فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه در این بازه زمانی، ادامه داد: در این دوره از تعمیرات برنامه‌های مختلفی از سوی گروه‌های سه‌گانه تعمیرات نیروگاه‌های بخار و سیکل‌ترکیبی با تمرکز بر عیب‌یابی و شناسایی نقاط ضعف واحدها به انجام رسید که از ۱۷ برنامه ابلاغی، یک فعالیت تعمیرات اساسی، یک فعالیت نیمه اساسی و ۶ مورد فعالیت تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحدهای چهارگانه ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار بود و یک تعمیرات اساسی RI، چهار فعالیت تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل و یک فعالیت بازدید مسیر گاز داغ نیز به همراه دو فعالیت بازدید دوره‌ای و یک تعمیرات نیمه اساسی هم مربوط به واحدهای نیروگاه سیکل‌ترکیبی بود که توسط متخصصان نیروگاه شهیدرجایی با موفقیت به انجام رسید.
موتابها با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌های نیروگاه از سیاست‌های اصلی این شرکت است، بیان کرد: در سال‌های اخیر قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده، بنابراین تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: از این رو سیاست افزایش بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مورد نظر قرار گرفت که با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه توانستیم بخش اعظم نیازهای خود را در داخل استان و استان‌‎های همجوار تامین کنیم؛ به طوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه در داخل کشور و با طراحی و کوشش متخصصان داخلی تامین می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه در ادامه تصریح کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه شهروندان تقاضا می‌کنم برای کمک به تداوم تولید و بهره‌مندی از نعمت انرژی الکتریکی و کمک به عبور از «پیک تابستان بدون خاموشی»، الگوی مصرف صحیح را رعایت کنند که با این اقدام، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، به هموطنان خود در مناطق و استان‌های گرمسیر کشور که نیاز شدید به انرژی الکتریکی برای مصارف سرمایشی دارند، کمک خواهند کرد.
نیروگاه شهیدرجایی با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل‌ترکیبی و توان تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات، بیش از ۳٫۵ درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری کشور را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131666

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.