1

نیروگاه مشهد مخزنی برای انبار سوخت مازوت ندارد/ واحد الین نیروگاه از چرخه تولید خارج شد

  • کد خبر : 92083
  • 20 آذر 1401 - 14:10
نیروگاه مشهد مخزنی برای انبار سوخت مازوت ندارد/ واحد الین نیروگاه از چرخه تولید خارج شد
اباذر دهقان‌پور، مدیرعامل نیروگاه مشهد با اشاره خروج واحد واحد شماره دو الین نیروگاه مشهد از مدار تولید، افزود: این مهم در حالی است که این واحد در هشت ماه ابتدایی امسال با جمع کارکرد پنج هزار و ۵۲۴ ساعت و همچنین با استفاده از پرسنل پرتلاش این واحد به میزان ۶۴ میلیون و پانصد هزار کیلووات ساعت تولید داشته است.

مدیرعامل نیروگاه مشهد با تاکید بر اینکه این مجموعه مخزنی برای انبار سوخت مازوت ندارد، گفت: با توجه به موقعیت مکانی نیروگاه مشهد در مرکز شهرستان مشهد و این نیروگاه قادر به استفاده از این سوخت نیست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، اباذر دهقان‌پور، مدیرعامل نیروگاه مشهد با اشاره خروج واحد واحد شماره دو الین نیروگاه مشهد از مدار تولید، افزود: این مهم در حالی است که این واحد در هشت ماه ابتدایی امسال با جمع کارکرد پنج هزار و ۵۲۴ ساعت و همچنین با استفاده از پرسنل پرتلاش این واحد به میزان ۶۴ میلیون و پانصد هزار کیلووات ساعت تولید داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها سوخت مورد استفاده این واحد گاز طبیعی است از این رو امکان استفاده از سوخت دیگری میسر نیست، همچنین واحد الین نیروگاه مشهد طبق برنامه ابلاغی وزارت نیرو، در پیک شبکه و در فصول گرم موظف است که در مدار تولید باشند و در فصول سرد به صورت آماده باش(رزرو) در می‌آید. بنابراین در صورت نیاز و با شرط تامین گاز، امکان بهره‌برداری از آن وجود خواهد داشت.

 

 

نیروگاهیان

دهقان پور با تاکید بر اینکه نیروگاه مشهد مخزنی برای انبار سوخت مازوت ندارد، تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی نیروگاه مشهد در مرکز شهرستان مشهد و افزایش آلایندگی قادر به استفاده از این سوخت نیست.
نیروگاه مشهد در زمینی به وسعت ۴۳ هکتار، درشرق مشهد و در فاصله سه کیلومتری بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام  قرار دارد.
این نیروگاه قدیمی‌ترین نیروگاه استان خراسان و دومین نیروگاه کشور پس از نیروگاه طرشت بوده که هم اکنون با هفت واحد حرارتی شامل یک واحد بخاری الین، دو واحد بخاری اشکودا، دو واحد گازی بی بی سی و دو واحد گازی آلستوم در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92083
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.