0

نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی اقشار محروم بوشهر تا پایان سال به بیش از ۲۰۰۰ سامانه خواهد رسید

  • کد خبر : 134779
  • 11 تیر 1403 - 11:43
نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی اقشار محروم بوشهر تا پایان سال به بیش از ۲۰۰۰ سامانه خواهد رسید

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا، دکتر جعفر محمدنژاد اظهار کرد: ۵۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در استان بوشهر با پیگیری ها و جلسات برگزار شده از سوی نهادهای حمایتی ذیربط و با راهبری استانداری بوشهر و ساتبا به بهره برداری رسیده و ۵۰۰ سامانه خورشیدی حمایتی در دست اجراست که […]

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا، دکتر جعفر محمدنژاد اظهار کرد: ۵۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در استان بوشهر با پیگیری ها و جلسات برگزار شده از سوی نهادهای حمایتی ذیربط و با راهبری استانداری بوشهر و ساتبا به بهره برداری رسیده و ۵۰۰ سامانه خورشیدی حمایتی در دست اجراست که با برنامه ریزی انجام شده قرار است تعداد سامانه های به بهره برداری رسیده تا پایان سال به بیش از ۲۰۰۰ سامانه خورشیدی برسد. وی اضافه کرد: ساتبا برق این سامانه های خورشیدی را به صورت تضمینی و با نرخ هر کیلووات ساعت حدود ۳۰۰۰ تومان خریداری می کند که در نتیجه باعث توانمندسازی خانواده های کم برخوردار جامعه می شود.
محمدنژاد تصریح کرد:اگرچه اعتباراتی برای طرح های اشتغال زا در استان بوشهر پرداخت می شود اما جذابیت سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر با حمایت دولت بیشتر است چرا فروش برق تولیدی ۲۰ ساله تضمین شده و قیمت پرداختی آن همگام با تورم افزایش می یابد.
فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج سازندگی سپاه، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی بوشهر در یک حرکت جمعی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در تلاشند. شغل مطمئن و درآمد پایدار و همیشگی از مزایای این نیروگاه‌ها است که آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید مبتکر اجرای این چنین طرح‌های فراگیر و مردمی بود.
به گزارش ساتبا، تعداد متقاضیان ثبت نام شده استان بوشهر در مهرسان(سامانه راهبری طرح های حمایتی و انشعابی خورشیدی مقیاس کوچک ساتبا) ۱۵۰۰ سامانه خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی با میزان تولید ۷٫۵ مگاوات، تعداد قراردادهای منعقده ۷۶۰ سامانه خورشیدی حمایتی، تعداد سامانه های احداث شده ۲۰۰ سامانه و سامانه های خورشیدی در دست احداث ۵۰۰ سامانه با میزان تولید ۲٫۵ مگاوات است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134779

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.